onsdag, februari 11, 2009

Barn eller inte?

Lisa frågade mig idag om varför jag berättat för Sara att jag inte vill ha med barn på mitt framtida bröllop... Jag förklarade att det är min fest, att det är jag och min framtida man som vill ha den perfekta festen... Jag förklarade att jag vill ha brudnäbbar i kyrkan, men inte efteråt eftersom det är en vuxenfest...

Jag förstår inte varför hon blir sur... Vadå att jag hellre fokuserar på mitt bröllop än mina vänner? Jag ska ju inte ens gifta mig det närmaste året? Vad är det att diskutera om?

Ett bröllop enligt mig är att det är bruden och brudgummens önskan som gäller. Vi kommer då bjuda in de vi vill ska dela vår speciella stund den dagen och ställer upp på våra önskningar om barnfritt.

Vad är det att bli sur, stött, besviken- ja vad det nu är över något som inte ens är aktuellt i dagsläget eller det närmaste året?

Jag kommer säkerligen ha barn före mitt eget bröllop, men jag vill FORTFARANDE INTE att mina barn ska gå på en vuxenfest där alkoholen kommer att flöda. Så NEJ TACK till barn på mitt bröllop! Det finns alltid en barnvakt som kan ställa upp!

Om jag är korkad eller inte, det vet inte jag.. Det är bara en åsikt och önskan jag har...

3 kommentarer:

  1. stå på dig baby! Jag dumpar mina ungar så fort jag får en inbjudan, jag väntar, så blir det kalas! men nu för tiden blir det bara loka och ramlösa så vi kan bugga till LINDA BENGTZING!!!!!!!!!!! whiii...

    saknar dig på tåget jujje!! PUss

    SvaraRadera
  2. Helt rätt!! Och som förälder borde man väl få njuta av att gå på fest utan att behöva passa barn och bara kunna lsappna av och ha skoj?! Håller själv på att planera bröllop, inte mitt eget dock men ska vara toastmadame på en kompis bröllop.

    SvaraRadera
  3. Du får hänvisa henne till mig då :-) Bröllopet jag planerar är till ett par som själva har barn och de har valt att inte ha med barn. Det är deras dag, de bjuder på mat, alkohol, fest..De lägger ju ner massa pengar på det här och då kan de väl ändå få bestämma om de vill ha med barn eller inte? Ingen av deras vänner med barn har oppnoerat sig heller utan tycker nog mer som jag skrev innan. Passar de inte att lämna barnen hemma får man väl stanna hemma själv. Bara att välja, sitta med barnen eller gå på en trevlig fest för att hedra sina vänner. Jag ska inte ha barn med på mitt bröllop heller. Jodå, kikar in här ibland. :-)

    SvaraRadera