söndag, juli 01, 2012

Willemo dop!

Idag har lillskruttan fått vatten på sitt huvud. Även om jag inte anser mig troende så tycker jag att jag är kristen. Och med det dop i kyrkan.

Och vi blev faktiskt några stycken även om det var många avhopp/folk som inte svarade. Men då vet vi till nästa gång om inte annat. Vilka vi ska bjuda och inte.

Båda barnen skötte sig exemplariskt. Willemo var lite halvhungrig efter en snabbamning (hade självklart inte fixat nån flaska till kyrkan). Hon sa inte ett knyst då hon fick nappen då hon sökte sig efter mat. Wilda sprang runt i kyrkan och undersökte varenda liten vrå! Älskade ungar!

Efteråt blev det både fika och tårta och det var supertrevligt. Hade önskat att jag fått prata lite mer med vissa. Tyvärr hinner man ju inte det när man ska rodda fika och jaga barn. W2 sov sig igenom hela fikat. :)


Något som slog mig var, vi måste få barnen fotograferade. Vill sätta upp canvas på båda barnen och även enskilda på w2. Den här gången har vi ju inget dopkort att sätta upp som vi hade med w1 eftersom L prioriterar annat just nu (än sin sk vän i Bålsta).
Ja för någon egen kamera har vi ju inte råd med just nu!

Tack alla som kom och ett speciellt tack till er som även gav Wilda en present! Willemo fick helt fantastiska presenter! Hennes mamma är väldigt glad över dem!

2 kommentarer:

  1. Grattis till Willemo på dopdagen igår!!
    Vad fick hon för presenter?

    Ett tips, det finns billiga bra kameror på blocket¨, om ni behöver en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Willemo tackar!
      Hon fick halsband, kurvitsmålade träskor med namn och födelsedatum på, pengar, en ring som gammelfarmor haft, halsband, smyckeskrin, doptallrik, leksaker, nallar. Säkert nå mer med... :)

      Radera