onsdag, juli 18, 2012

Last Chance to Live

Sitter och kollar på dokumentären på tv och gash vad skrämmande det är! Man får ett uppvaknande över hur FARLIGT övervikt och fetma faktiskt är. Nu är inte jag på de extrema nivåerna, men jag är ju faktiskt där. Har ju ett bmi på typ 30.4 eller liknande..

Jag är glad att jag mår så bra som jag gör trots hur mycket jag väger. Jag orkar träna, jag orkar knata hela dagarna, orkar leka med mina barn... Men gör jag det om 10-15 år? Alltså om jag väger som idag? Kommer jag få några följdsjukdomar?

Jag längtar till hösten, när de ordinarie passen kommer tillbaka på sats. Nu är det inte speciellt roliga pass och tiderna passar inte alls, men självklart ska jag dit. Fram till dess får jag ta mina promenader och ta nån tur med cykeln. Jag rör mig iaf på dagarna! :) Om det kan bli lite bra väder så kan man ju ta milen dagligen.

Det är skrämmande att se sån enorm fetma och vad det kan göra för folk. Den här mannen har ändå gått ner 136 kg just nu och NU (i dokumentären) ligger han i koma... Skrämmande var ordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar