söndag, juni 12, 2011

Wildabus är sjuk! :(

Vaknade och var jättevarm. I med en kall flaska vatten och som hon njöt. Hon låg i sängen och bara log när det kalla vattnet rann ner i strupen. En stund senare var hon lika sjöblöt igen av värme så då tog vi tempen och visade 38.5... Vi reflekterade inte först att det var feber hon har eftersom hon är ett mindre element när hon vaknar på morgonen.

I med alvedon och hon fick sova en stund. Sen var det fullt ös när alvedonet gjorde sin verkan. Så fort tempen började stiga började gnället igen. Stackars min sjukling.

Samtidigt är jag inte orolig- eller ja jag gillar inte att febern ligger på konstanta 38.1 med alvedon i kroppen men då hon är pigg när hon sovit och vill leka så är det nog bara tredagarsfebern. nu är det amning, vatten och välling som gäller. Mat är inte att tänka på, eller jo gröt har gått ner...

Nu ska lillfia sova så jag får väl gå och göra henne sällskap. Min älskade flicka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar