lördag, juni 25, 2011

Midsommar 2011

har snart passerat! och det med blandad kompott. Lite kaos, lite ilska, lite skador och mycket alkohol.






Midsommar började redan i torsdags med att titta på midsommarstångsresningen vid Carl Ohlsson då brandmännen sköter resningen!


Sedan på kvällen blev det lugnt- ja W är ju en del av gemenskapen nu så då blir det inte sena och galna nätter.

Igår på självaste midsommarafton blev det först lite frulle för att sedan bege sig ut i skogen med Lelle, Sara, Daniel och Vani... Strax innan vi åkte trampade jag självklart snett när jag skulle kliva ner från farstubron. Knastrade lite i fotleden men fram med sågen och ut i skogen. Väl där så hittade Vani sitt nya hem!


Sen började kaoset. och vilket kaos sen... Finns en sak man inte gör och det är att prata skit om väldigt små barn. I det här fallet gäller det lilla W.. Vad har hon gjort för att förtjäna allt hon får ta emot? Det är en sak om man snackar skit om mig, men min dotter ska INTE drabbas. Det är så lågt att jag blir kräkfärdig.


Det blev lite sillunch (lax för mig) och på kvällen blev det grillat. MUMS vill jag lova! Vid 19.15 gick vi upp mot Noret för att ta sig fram till Gropen och då kom regnet. Uppehåll HELA dagen men just vid midsommarstångsresningen blev det ösregn. Men det hindrade inte oss, på med regnkläder och dra iväg! Wilda älskar regnet. Tokfian!


Efter midsommarstångsresningen blev det lite dans kring stången och sen begav vi oss ner till Pappa igen för lite tårta. Mums vad gott!


Sen började kaos nr 2... Birgit flög som en vante när hundskrället fick syn på en annan hund- ouppfostrad AB.. så hon skadade sig. Ambulans kom och åkte iväg med henne och vurpan resulterade i en spricka i överarmen.


Framåt senkvällen vaknade även Lillfia och då tog vi oss en promenad för att se om hon kunde somna om. VILKA blickar jag fick för att barnvagnen var ute sent en midsommaraftons kväll. Men de som tycker en massa får göra det- jag vet ju varför hon följde med ut!


Kvällen tog slut vid 1 då vi gick och lade oss!


Och idag har vi inga planer. tänkte först att åka till Dössberget eftersom Pumpbolaget spelar men är ju iskallt ute så lär ju INTE bli en sväng dit. Så vad ska vi göra ikväll? Några tips?







2 kommentarer:

  1. Men de är helt legitimt att DU o DIN syster snackar massa skit om andra barn.... Vääääldigt intressant....
    Men de är ju klart, då handlar de ju inte om ditt barn..

    SvaraRadera
  2. I fortsättningen så lägg ut ditt fullständiga namn. Jag har mina aningar.

    Jag har aldrig pratat skit om Michis. ALDRIG. Vad min syster har gjort får stå för henne...

    Det är Lena jag hänger ut eftersom hon försökt förstöra så mycket för vår familj. Senast försökte hon köra på både min kusin och syster- det är INTE ok!

    Skönt att veta dock att det kommer ta slut en dag för sista gången, för alla parter!

    SvaraRadera