lördag, juni 04, 2011

Fina lördag!

Idag har vi haft en skön lördag! Myst i massor blandat med att fixa lite här hemma!


Just för tillfället bor vi i ett mindre kaos då maken målar om vardagsrumsmöblerna. Wildas lekmatta står i hallen, tvn på golvet och tv-bänkarna utdragna och ståendes lite här och var!





Dagen började väldigt bra för mig och W. Vi var som vanligt hemma och busade av oss innan frukosten men nu hände något jag inte riktigt räknat med. Wildabus kom in i vardagsrummet och vi hade en dust om äta vit målarpensel eller inte. Vi kom sedan överens om att äta den inte var nån hit. Istället när Mamma är inne i sin dator (morgonuppdateringen) passar busungen på. Jag tittar upp strax efter att hon lagt sig ner och vips så är halva vardagsrumsgolvet VITT och ungen likaså. Från topp till tå är Wilda täckt av vit målarfärg. In i duschen och fram med en skrubbsvamp.. Efter en stund börjar hon åter bli sin vanliga babyfärg och jag ser en fin babyhud, dock något röd efter att jag använt den gröna hårda sidan mot huden.


Wilda var inte jätteglad på sin mamma när jag tvingade ner henne i vattnet då hon var trött. Fy på Mamma! Men i med nappen och fram med ankan och vips hade vi en glad unge igen.


Efter badet somnade W. Trött tjej- det tär på kroppen att hjälpa pappa att måla vid knappt 8 mån ålder! ;) och när hon sov var det bara för Mamman i hushållet att stå på knä och skrubba bort målarfärgen på golvet.




Sen nu på eftermiddagen åkte Wildabus och jag iväg för att köpa en pool och badkläder. Ska beställa långärmade badkläder när det är lite mera plus på kontot. och fram till dess blir det kortärmat- men tar man det lugnt tror jag inte att det är nån större fara.


Vi for iaf iväg för att köpa en eller två torkställningar istället för torkskåpet som vi slängde ut idag. På köpet fick vi en trasig vägg i köket. Tack för den passningen! och sen blev det som sagt babypool, hink och spade och badkläder.


Självklart blev det premiärdopp så fort vi kom hem och OJ vad poppis det var! När jag bestämde att det var färdigbadat (Wilda höll inte med) var hon alldeles blå om läpparna! På med handduk, av med badkläder och i pyjamasen. Snutta tutte och natti natti!


Hoppas ni har haft en lika bra dag som vi har!


1 kommentar:

  1. Härligt det ser ut! :)
    Vi köpte långaärmade badkläder till Alice på Babyland, de hade rabatt dessutom.

    SvaraRadera