onsdag, maj 25, 2011

Oro? Många intryck?

Idag blev det mammaträff här i Bålsta. Vi möttes upp nere i Bålsta Centrum för att sedan gå vidare. Eftersom jag var lite sen blev det bilen ner för att komma i tid och i tid kom jag- var tom för tidig så jag knatade upp till Lindex för att se om det fanns nå sommarkläder till W.. och ja det
fanns det. Alldeles för mycket!! :) Slutade med att jag storshoppade kläder fastän vi egentligen inte har råd. Juni månad kommer att bli en jobbig månad då jag ställt till det för oss ekonomiskt men from nästa lön är vi i en ganska bra fas- dock inte riktigt återställt.

Det blev några klänningar, kortärmad body, sommarbyxor och lite annat smått och gått. Prislappen slutade på 660 kr men med rabattkupong hamnade vi på 460. Och ja det är lätt värt det. Har även hittat ett par jättefina sandaler jag vill köpa men måste övertala maken först då de kostar 400 kr. Barnskor är billigt har jag märkt. *not*

Iaf så möttes vi upp hela gänget; jag, Jennie, Emelie, Helén och Michaela med våra barnvagnar och vi kommer strax därefter fram till att vi ska knata upp till Åbergs Museum och ta en lunch där. Och OJ vad gott det var!

Vi knatar upp tillsammans och pratar som mammor brukar göra! ;) Väl uppe på Åbergs så är det smockfullt! Lasse Åberg kommer fram och skämtar lite "ni får sätta på era bebisar en extra tröja och sitta ute och äta lunch".. Men strax därefter blir ett bord ledigt. Då får vi tråckla oss in och få plats 5 mammor och 5 barn vid ett bord för 6 pers. och ja- det funkade det med!

Det är så roligt att få se de små underverken vi har fått. Vad olika alla är, jag är heeelt såld på lilla Mira som sitter där tyst och nöjd och leker med sina leksaker... Mitt Wilddjur har ju fullt ös fram till hon somnar. Sover en stund och sen är det fullt ös igen! Eller lilla Vendela som hoppar och studsar när hon blir trött. Men en sak är iaf säkert- de är heeelt underbara! :)

Nu ikväll har vi däremot haft "brottningsmatch" med Lillfia här hemma. Hon slår igen ögonen vid 18.30 och när jag kommer hem vid 19.15 har hon precis vaknat. Sen börjar kampen... Kampen att få henne sova. 22.15 ger hon upp. Då slocknar hon för sista gången men vi får inte lämna henne ensam för då vaknar hon och så är kampen i full gång igen. Tur att hon är på så bra humör!

Misstänker att hennes sovvägran beror på många intryck under dagen och lite knepigt att sova. Det går ju inte att sova när det finns massor av annat att titta på! :)

Nej nu är det natti natti för oss. Imorgon ska vi till tandläkaren för första gången med liten fröken! :)

Sov så gott*!

1 kommentar: