lördag, oktober 31, 2009

En fredagskväll på akademiska..


19.20-19.55 satt fröken Maria och det bara rann kärlek ur mig ner i toaletten, eller inte riktigt då.. Det rann blod... Vid 20.20 blödde jag igenom så soffan efter att ha suttit där i ca. 10 min och den är härligt röd istället för vit, därefter kom det små klumpar...

Det kanske är äckligt att läsa om, men precis lika äckligt att vara mitt i... Jag ringde i alla fall under mina 35 min på toaletten till gynakuten i Uppsala.. De tyckte att blev det inte bättre skulle vi åka in...

Därefter pratade jag med en sjuksköterska och Daniels mamma och båda tyckte jag skulle åka in.. ringde och ringde för att få tag i Daniel, men han hade lämnat telefonen hemma så fick ringa hans kompisar.. Daniel anade oråd när hans träning var slut...

Vid 21.30 åkte vi i alla fall till Uppsala.. Kl 23 kom vi in för att träffa läkaren, efter att ha väntat i endast 45 min.. Min undersökning tog däremot längre tid.. och hon tyckte att det var alldeles rätt av oss att åka in.. Hon klämde och tryckte, och kollade och hade sig och det gjorde ONT... sen när hon gjorde ett ultraljud ville hon lägga in mig för vidare bedömning imorgon.. Slemhinnan är väldigt tjock så ska jag vänta ut det kan det dröja några veckor.. Det är ju inget jag vill vara med om, så hon föredrar skrapning... Jag valde att åka hem igen... Kl 9 imorgon ska vi vara tillbaka för en ny bedömning och eventuellt en skrapning... Om det inte händer massor under natten, men det trodde hon inte...

Nu känner jag mig inte ledsen längre.. Nu vill jag ha en skrapning så jag kan lägga det här bakom mig... Jag ser dock inte fram emot undersökningen imorgon eftersom dagens inte var någon höjdare... Är öm och det gör ont där hon var kände och klämde..

Men även den här gången mötte vi en JÄTTEBRA DOKTOR... Idag hette hon Gabriella... Undra vem jag får imorgon...


Sen måste jag bara berömma min älskade fästman Daniel.. Han är fantastisk och har varit det de här lååånga mardrömsdagarna! Älskar dig över allt här i världen.. Det här var tydligen inte vårt barn.. Det blev bara en slempropp, nästa blir vår lilla WT...

Sen vill jag tacka er, Mari och Trulsa, för att ni finns för mig nu i denna tunga tid! Det har blivit lite för mycket jobbigt på för kort tid! Har inte hunnit bearbeta första innan nästa tar överhand.. Men tack för att ni finns!

1 kommentar:

  1. Ja men det är bara för att du är du och ingen annan! You know i love you!!

    SvaraRadera