söndag, juli 12, 2009

storstädning

jo du tack... Idag är det storstädning för familjen Alzén/Gustavsson.... och bakvänd uppfostran av Himler... Jag har städat huset, är näääästan klar... Ska torka alla golv och så är det köket kvar... Tvättstugan är golven gjorda på, men vet inte om jag orkar röja allt på bänken... Haha... Nej då, men har dammtorkat, röjt, dammsugit, fått Daniel till att ÄNTLIGEN fixa sin garderob... Nu ligger inte allt längre i en hög på en hylla där hälften ramlar ut så fort man försöker ta nåt.... Sen har jag vikt tvätt... i stora lass! Det skrämmande var att vi har säkert 3 maskiner kvar nu att tvätta... haha... Det känns skitbra att man har koll på när tvättmedlet är slut... Hade tre tomma kartonger på hyllan i tvättstugan, DANIEL!!! Släng grejerna när de är tomma!

Daniel på sin sida har som sagt fixat sin garderob, startat en tvättmaskin... Sen har han pysslat med bilen, städat ur den och gjort ren den... Nu vet jag inte om han är iväg och tvättar den utvändigt eller om han bara skruvar upp gallret igen och det där skyddet! haha...

Har självklart bytt sängkläder och donat med...

Apropå Himler då... Haha.. Lilleman! Han drog som vanligt.. Kom i full fart så jag hade inte en chans att hindra honom.. Då kommer "mamma" Lizzie och hjälper till... När vi fått tag på honom belönar jag honom med massa kel, och sätter på honom selen... Sen förlänger jag snöret så han har massor av yta att röra på sig... vår lilla "äng" är jätterolig tycker han... Efter 1.5 h ville han komma in igen, och då får han massa grädde! Vi skämmer bort honom och just nu är kattuppfostran inte på sin prioritet... Men han ska bli lika uppfostrad som de andra tjejerna! Det lovar jag!

Pappa är nere nu... och som vanligt kommer han inte förbi... Det är ju bra att han prioriterar sin äldsta dotter!! Han har inte ens hört av sig om pengarna... Som han ska få nu i samband med hans och Folkes resa... Men det är ju som vanligt när han åker ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar