fredag, juli 03, 2009

En dag med sorg, oro, bekymmer och tankar...

Idag kom beskedet... Det tunga beskedet... Mamma har gått bort! Hon blev bara 48 år gammal... Det var bara att vända bilen och gå hem... Sen packa väskan och åka uppåt... Daniel omfamnade mig innerligt när jag kom hem! Tack min älskling! Han har varit fantastisk!

Vi styrde bilen norrut och hållplatsen var Borlänge Sjukhus... Vi gick upp på avdelningen och där var det tyst.. Vi gick mot rummet där hon låg... Men det stod en pall i vägen så vågade inte gå in... Efter mycket letande så hittade vi en sköterska och blev ledda till sjuksköterskan som visste massor om mamma.. hon följde med oss till rummet och tog bort pallen.. Jag såg ansiktet.. Mer klarade jag inte... Det blev för mycket!

när alla hade fått säga adjö fick vi prata med läkaren på avdelningen, sen tillkom sjuksköterskan som vi pratat med och sen en som var in till henne igårkväll... Vi fick höra hur positiva de var över hennes kämparanda! Hon skulle ha varit död för sååå längesen, men kämpat som attan... Hon var ensam i tre minuter i morse och när de kom tillbaka var det över... Kampen var över! Hon hade förlorat mot lungcancern... Men hon har vunnnit så många månader om man tänker på hur dåligt hon mått och varit...

En sorg idag är att vi inte fick träffa Sandra... Men en annan positiv sak är att vi har fått en ny familjemedlem... En liten kattbebis på 6 månader... Vi har gett honom namnet Himler, namnet börjar på H då min mamma hette Ann-Helene.... Så Himler efter Helene...

De flesta som måste veta vad som hänt vet nu! Pappa har ringt runt! Nu vill jag bara tömma lägenheten och komma hem... Komma hem och bara få vara ledsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar