söndag, maj 04, 2008

Äntligen hemma!

Så har man varit iväg på en liten tripp! Dalarna var destinationen...

Åkte upp i onsdags efter jobbet.. Väl i Dalarna hände inte så mycket, vi grillade på kvällen och sen blev det lite film....

På torsdagen åkte jag till Aspeboda... Var till kyrkan, och där fick jag mitt stipendium! 4000 kr.. Känns bra... Därefter tittade jag in till syrran och pratade massa... Mest med Lotta... Men fick träffa henne i alla fall, det är viktigt... När jag sen kom tillbaka till Leksand var det dags att börja röja i förrådet... Det blev poppis... Alla som kom förbi tog nånting, Busken tog granen och ett nätlinne, Ann-Sofi en tavla, Jörgen ett spätt, Nettan en sopkvast osv... Eftersom vi inte hade någon kärra just då kunde vi inte lasta på allt, så det gick inte att tömma allt.. =(

På fredagen följde jag med Sara på vattengympa- var inte speciellt jobbigt... Därefter åkte vi till banken för att lösa ut min stipendiecheck... Därefter åkte vi för att tömma Eriks kärra... Sen var det bara hem och lasta på skräpet vi hade... Och kärran blev full direkt... Efter det fortsatte jag och Daniel med att rensa förrådet.. Blev lite skillnad, men är mycket kvar... Vid 17 åkte vi till Sågmyra och shoppade.. Eller jag shoppade snarare... 5 linnen, 1 tunika, 2 tröjor, 2 tröjor till Daniel och 4 kalsonger.. Totalt 800 kr... Därefter gick vi in till Scorett... Och både jag och Daniel hittade skor, problemet var att hitta det sista paret... Var nämligen "tag tre betala för två"... På kvällen sedan kom Robin förbi... Efter ett tag så drog vi iväg... Först till Åkerö för Robin var ju fyllekåt så han skulle iväg och träffa sitt x... men han blev inte så intresserad på det han mötte.. haha... Därefter krånglade vi oss till Djura... Regn, mörkt, liten väg och okänd natur... Vi åkte och åkte och åkte.. Och kom typ aldrig fram.. Väl i Djura så fick vi ingen guidning till dit vi skulle... Typiskt va? Vi snurrade runt en massa, in på gårdar för att vända (klockan var typ 1 på natten) och krångla oss.. till slut hittade vi ett hus vi kände igen så då gick det lättare.. Då hittade vi rätt väg... Dock itne rätt hus... Frallan lurade ut oss till ett grannhus... Där körde vi in.. Daniel och Robin gick och plingade på.. Hundar skällde.. Självklart var det fel hus... Daniel och Robin sprang iväg och jag sastt kvar i bilen och blev tvungen att vända... Tur att ingen kom ut bara.. haha...

På lördagen så gick allt åt helvete... Efter att ha tröttnat ur på sara så beslöt jag mig för att åka hem... Då såklart köpte jag fel biljetter, men gick bra att åka på dem ändå! =) Skönt det!
Daniel kom och hämtade mig! Åh vad jag kände att jag saknat honom, även om jag bara varit borta i fyra dagar!
Vi åkte till ica och köpte god mat... Daniel lagade mat och jag visade upp vad jag köpt... Han blev glad! Tyvärr kunde han inte ha ena tröjan...
På kvällen firade vi Andreas.. Det var riktigt trevligt! Det negativa är att alla utnyttjar att jag är nykter och kan köra... Det är ganska jobbigt... Jag måste lära mig att säga nej...

Idag blir det lugnt... Ska vika massa tvätt och få bort högen bredvid Daniels säng! MASSA KLÄDER!

Jag måste bara säga, Daniel är helt fantastisk, jag älskar honom sååå! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar