tisdag, maj 06, 2008

Kort, spärrade kort och misslyckade bankbesök

Jag var till banken när jag kom från tåget... Gick in för att aktivera mitt och Daniels nya kontokort... Jag lyckas övertala att jag ska få aktivera Daniels kort med (han måste legitimera sig för att få göra det), men efter många om och men så fick jag det..
Så hon knappar på sin dator en massa...
När jag får tillbaka våra nya kort säger hon att det bara är att sticka in korten i väggen innan jag går.. ok tycker jag..

Frågar tjejen som sitter vid datorn om hon kan spärra mitt gamla kort och fixa så att det inte dras några pengar för att jag har haft det som visa.. det gör hon... därefter sträcker jag fram kortet till henne och säger "kan du klippa det här eftersom det redan är spärrat".. Hon tar emot det och säger "jag klipper det och fixar så att det inte dras några pengar"... Och så gick jag därifrån. Jag stoppar in korten i väggen och fixar koder till våra kontokort...

Efter det knatar jag ner till ica... Väl där med självscanningsapparaten i högsta hugg och kassen i den andra ringer telefonen

Jag svarar: "Hej det är Maria"

Andra änden: "Hej jag ringer från Bålsta Färghandel och har ett kontokort som det står Maria Alzén på"

Jag kliar mig i huvudet... och säger "kontokort?" "vilket kontokort"..

Andra änden: "Det är ett grönt visakort som det står Maria Alzén på"

Jag svarar: "ok?" och fortsätter "jag har precis varit och spärrat ett grönt kontokort på banken"... "Men det skulle de klippa sönder"

Tjejen i telefonen säger "det är en kvinna här inne som skulle betala med kort och då ramlade ditt kort ut". "Hon måste ha fått tag på det när hon tog sitt eget"

Jag kliar mig i huvudet.. Men hallå, hon höll ju i kortet och knappade på datorn när jag gick ifrån banken.. Hur går det här ihop? Till slut efter många frågor fram och tillbaka kommer vi fram till att tjejen på banken har lagt fram mitt kort på disken när hon knappat klart på datorn och tanten kom fram efter mig...



Nu efteråt ringde jag till banken och fick ett ursäkta och sen berättade vad hon hade hört... De på färghandeln kom in och lämnade mitt kort som nu är ituklippt...
Tanten hade försökt betala med mitt kort, men det hade inte gått eftersom det var spärrat och då upptäckt att det stod Maria Alzén på kortet...

Tack för den liksom!

Men nu är allt under kontroll! =)

2 kommentarer:

  1. Hej glömde skriva i mailet att jag läst din knasiga historia om banken. Läser din blogg ett par dagar i veckan iaf. Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Vilken dag det du verkar har det spännande.

    SvaraRadera