söndag, juli 27, 2008

Helenes krog och bar på St. Eriksgatan 87

Jag kommer ALDRIG sätta min fot där.. Så nedvärderad och orätt behandlad jag blev ska man inte behandla sina gäster...

Kan ta det från början...
Jag och Daniel åkte in till stan för att käka, hade bokat bord på Helenes krog och bar... Vi fick oss ett bord och kollade menyn. Var en jättetrevlig tjej som tog emot oss.. Vi beställde in en förrätt och varsin dricka...
Därefter fick vi vår huvudrätt som var jättegod... Efter maten ville jag och Daniel ta en titt på drinklistan.. Jag beställde en alkoholfri drink för 39 kr... Daniel en "specialare men utan lime"... De fick vi.. Daniel tog sen en 6a till och jag var nöjd...

Sen ville vi ha notan... Då började det hela.. Kvällen hade varit helt fantastisk... verkligen HELT FANTASTISK... Vi får in notan och ser att det står 2* 4 cl = 164 kr.. Jag vägrar betala.. Jag tänker inte betala en drink för 82 kr när den i själva verket för det första var alkoholfri och sen kostar 39 kr... Jag säger till den trevliga tjejen att notan är fel. Hon säger att hon ska fixa det... Killen som servat oss under kvällen kommer och säger att Daniels drink var en 4a, fine säger vi men vi tänker fortfarande inte betala 82 kr för min... Vi ska få in en ny nota... Det kommer in en ny nota, som de dessutom dragit pengar ifrån, men inga förändringar...

Då börjar jag bli irriterad.. Den där trevliga tjejen kommer och jag säger till henne att jag fortfarande inte tänker betala en nota som inte stämmer. Hon ursäktar sig med att hon inte varit vår värd för kvällen, men ska prata med killen som tagit hand om oss..
Vi ser henne gå in och lämna över vårt meddelande.. Då kommer det ut en grinig tant... Och helvetet brakar lös.
Tanten anklagar mig för att jag först LJUGER..
Hon säger att jag måste ha känt att jag druckit sprit under kvällen när jag hällt i mig 10 cl..
Jag försvarar mig med att berätta att det är Daniel som druckit de drinkarna och att jag själv beställde in en alkoholfri... Och det sa hon att jag inte alls hade gjort genom att säga "ikväll har du druckit sprit, känner du inte ens igen skillnaden"...
Jag kände mig kränkt och ifrågasatte hur i helskotta de kunde hälla sprit i min alkoholfria drink som jag tagit från den alkoholfria listan. Hon svarade då att de hällt i sprit i den och att jag skulle ha sagt till tidigare...
Vi skulle få tillbaka våra pengar... och så går hon...
Kvar sitter jag där med tårarna rinnandes nerför mina kinder... Jag blir jätteledsen.. Är det något som är viktigt är att jag inte VILL dricka alkohol... Jag slår händerna för ögonen när tanten kommer, hon slänger till oss glaset med pengar i och säger att det är mellanskillnaden... Sen går hon igen..

Då känner jag mig ännu mera besviken... Daniel går in och pratar med dem, men det la jag först inte märke till- jag såg honom bara vara borta... Mannen som satt bredvid Daniel frågade mig vad som hade hänt och om jag var okej.. Jag gråter och svarar på engelska att det är ett jävla skitställe vi varit på och att de hällt alkohol i min alkoholfria drink och att jag verkligen inte dricker alkohol.. Sen kommer Daniel och vi går därifrån... Inne i baren där han pratat med dem får han reda på att det inte var alkohol i min drink.. Men ändå, fatta hur kränkt jag blir av personalen...

Jag ska försöka få tag på en mailadress dit och KLAGA! Jag tänker absolut inte ringa dit för jag vill verkligen INTE prata med dem igen... Ett sånt jobbigt slut på en sån fantastisk dag! Så tråkigt!

14 kommentarer:

  1. FYYYYYYYYYYYY FANNNNN Säger jag bara! Jag skulle ha varit med å då jävlar hade det inte blivit en jävla nota betalt! Ni skulle blivit bjudna på middagen! Fy fan!

    Hade du fått alkohol i drinken.. Ja tänk om du inte tål alkohol eller vad fan som hällst! Det var väl jävla fan! S**BA!!!!

    SvaraRadera
  2. Så är de att gå på Helenes krog!

    SvaraRadera
  3. Men det är ju bra att jag vet det till nästa gång, att man ska som restauranggäst bli dumförklarad och nedvärderad! Precis vad jag önskar när jag ska ut och käka!

    SvaraRadera
  4. Ha ha jag vet tjockisen är
    Vad fattigt så beter man sig inte..

    SvaraRadera
  5. Du kan vara glad dom är borta snart konkurs.

    SvaraRadera
  6. Tjockisen heter Helene gift med turkjävel
    Inte konstigt att du fick drinken över dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. "turkjävel"
      sverigedemokrat???

      Radera
    2. Tjockisen kallas även för Grisen eftersom hon ser ut exakt så :-)

      Radera
  7. Att dem får ha öppet överhuvudtaget
    Kom igen vilken jävla kärring åk hem till Luleå

    SvaraRadera
  8. Lite sent men kanske det är ett tema. Helensas Krog & Bar är säkert bra för dom lokala men vi försökte få en efterrätt efter att ha varit på Grappa. Sjukt nog så ville de inte severa oss en efterrätt... Vi frågade varför och de svarade inte ens utan skickade fram någon Seiif som vi inte ens kunde prata med. Var är Helena har hon lämnat in till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem har tappat kvalitet efter ägarskifte
      Vart är gamla personalen hmmm saknar...
      Det har blivit en turk-hak

      Radera
    2. Dem har tappat allt
      Kvalitet
      Service
      Mat
      Allting

      Radera
  9. Skit ställe vad kan man förvänta sig av amatörer.

    SvaraRadera