måndag, juli 28, 2008

Daniel och Maria-helg!

Ja så var vår "Daniel och Maria-helg" över.. Och det känns helt underbart efter denna helgen... Vi måste göra fler sådana helger.

Fredagen var vi till Enköping och hälsade på Eva, Daniels mamma, som låg på lasarettet efter en knäoperation. På kvällen blev det film och mys hemma i soffan, jag somnade dock iom att jag jobbat natten och sen bara sovit 4 timmar på dagen.

Lördagen började med att Lizzie väckte mig vid 6-tiden... Jag gick upp, men hon lyckades väcka Daniel med... Vid 11 åkte vi och badade med Niklas och Jenny vid Badberget här i Bålsta... Vi hade jättetrevligt... Solade och badade... Jag hade sololja på mig och Daniel solskyddsfaktor... Gissa vem som brände sönder sig? Inte var det jag i alla fall, har tyckt synd om min prins under helgen. Han är verkligen sönderbränd, men han överlevde helgen utan alltför mycket klagomål...

Kvällen behöver jag ju inte ta upp igen, men känner mig fortfarande förnedrad av den där kärringen.. Jag hatar henne!

Sen på natten så åkte jag två vändor till naturbruksgymnasiet i Bro, hämtade folk som varit på bröllop! Blev riktigt sent...

Söndagen.... Ja Daniel var bränd och kunde inte vara ute i solen.. Vi bestämde oss för att åka och kolla lite i affärer, fyller ju år om en vecka så måste ju visa och prova ut mina spinningskor jag önskat mig! =) Så vi åkte först till Kista, där hittade vi träningsbrallor till Daniel på intersport, en fläkt och cd-skivor på clas ohlsson... Därefter åkte vi vidare till Barkarby.. In och leta efter spinningskor.. Dåligt resultat.. In på Barkarby outlet.. Hittade inget intressant.. Käkade på Pizza Hut, ingen höjdare- jag är inget fan av pizza...
Därefter var vi vidare i affärer, på Stadium hittade jag en bikini för 98 kr, tror att jag egentligen skulle ha en storlek större på överdelen, men den funkar- ska ju mest ha den när jag solar... Så man inte får några ränder.. haha...
Efter Stadium åkte vi över till Ikea... På vägen upp såg vi ju en cykelaffär, och gick genast in där... Och titta, i sjätte affären hittade vi spinningskor! Eller cykelskor heter det ju egentligen,.. Modellen jag var ute efter fanns dock bara i 42 och uppåt... Men vi hittade ett par som vi tog... Så nu har jag fått min andra present... Fick ju ett kraftigt bidrag av pappa när vi köpte bilen! =) Men av Daniel har jag fått spinningskorna... Nu ska vi bara skruva fast clipsen....
Sen in på ikea... Där köpte vi 10 nya glas, alla våra har ju gått sönder.. .haha.. Så nu kan vi börja slå sönder glas igen.. haha.. Köpte även en lampa till hallen, Daniel hade ju sönder den vi haft hela tiden för någon vecka sedan. Och en hylla till duschen i badrummet...

På kvällen åkte vi till Råsunda och kollade fotboll... Var riktigt kul de första 75 min.. Efter utvisningen gick allt åt pipan... Men de spelade riktigt bra. Jag blev imponerad! De kämpade verkligen... Synd bara på domaren, som dömde det mesta fel för DIF och blåste för allt på HEIF... Och jag är inte den som klagar på domaren.. Men han var en katastrof! Faktiskt...

Sen avslutade vi helgen med att köpa hem kinamat och kollade på halva filmen på trean...

En riktig Daniel och Maria-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar