torsdag, december 03, 2015

Att aldrig duga, att aldrig räcka till...

Jag börjar bli förbannad. Jag börjar bli trött. Jag fattar inte! 

Vad är det som gör att folk ska prata bakom ryggen på en? Vem har rätt att kommentera min kropp, min vikt, mina graviditeter! Och varför är det ett ämne att ens nämna? 

Varför ska allting jämföras? Varför ska man alltid tävla? 

Gäller det graviditet så tror jag starkt på att kroppen går upp det kroppen behöver... Om man inte äter för två då... Jag har kämpat med alla fyra barnen! Jag har vägt för mycket i hela mitt liv, ja i hela mitt liv! En gång har jag nosat på "standardkurvan", den Bvc har som facit. En gång! Jag vill vara normalviktig, faktiskt jag vill det! Men jag vet inte hur jag ska lyckas... Men vem har rätten att kommentera mig och min vikt? 

Jag har gjort många försök att gå ner i vikt när jag ammar, likaså denna gång... Med de tre första barnen gick jag ner 10 kg, sen tog det stopp! Med sista barnet väger jag lika mycket som när jag kom hem från BB... 6,5 mån senare! Jag behöver inte få kommentarer om "det är bara att tänka på kosten"... Jag vill också rasa av amning men min kropp vägrar! 

När jag slutade amma Wendela gick jag ner 10 kg på en månad! 

Jag blir ledsen när jag får höra folk prata om mig bakom min rygg, när folk kommenterar min vikt... Det gör ont och nej... Jag vill inte ha vårt dop eller jultillställningar... Jag vill inte höra! Jag vill inte behöva stålsätta mig... 

Jag gråter! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar