onsdag, december 16, 2015

Wallmos dop!

I lördags var det dags för dop efter en stressig förmiddag! Jag och två barn var till stallet på kusekul och sen efteråt hade jag en timme på mig att både duscha, göra mig i ordning och fixa tårtan! 





Dopet var alldeles perfekt! Lagom långt, inget utsvävande utan allt var precis så jag alltid velat ha det! Tänk att man hittar rätt präst vid fjärde barnet! 😂 

Efteråt såg jag inte till prällen så kunde inte tacka honom men det kanske jag kan göra efteråt... 

Efter dopet hade vi lite fika här hemma. Eftersom det var dagen före lucia hade vi fokuserat på "lussefika"! Vi bjöd på pepparkakor- både hårda och mjuka, lussekatter, kanelbullar och kardemummabullar. Till det bjöds det på kaffe, te, saft och doptårta! Tyvärr var tårtbotten alldeles för torr (misslyckades lite vid bakningen men trodde inte att den skulle bli så drabbad) annars tyckte jag att den var suverän! Nästa gång ska det bli en tiopoängare! Tårtan innehöll en sockerkaks-marängbotten och hasselnötter ovanpå med lemoncurd emellan. Ovanpå hade vi krossad mörk choklad och krossade hasselnötter i vispad grädde. 

Tack alla för att ni kom och Wallmo tackar för presenterna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar