onsdag, december 16, 2015

Nu blir jag förvirrad!

Hela hösten har jag sökt jobb.... Hela hösten har jag grubblat fram och tillbaka... Förra veckan fick jag besked, antagen till sjuksköterskeutbildningen och till två av tre tyskakurser jag sökt.., svarar självklart ja på det! 

Idag ringer de från "integrationen" i Säter... De vill ha mig på intervju, ett litet samtal på ungefär en timme! Det är en anställning som handledare på ett boende för ensamkommande flyktingbarn! Och det är väl klart att jag vill göra det... Också! 

Ska jag jobba i 6 mån och söka utbildning till hösten? Ska jag plugga nu? 

Hur tänker jag nu? 

1 kommentar:

  1. Är jobbet ett tills vidare-jobb eller tidsbestämt? Ett jobb är ju alltid ett jobb och det kanske är bra att jobba ett tag så kan du ju alltid ta tjänstledigt om du får en fast tjänst och plugga då! Då har du ju tjänsten i ryggen ifall plugget inte funkar eller inte är vad du tänkt dig.

    SvaraRadera