tisdag, december 22, 2015

Olyckan i oktober...

I oktober var det en trafikolycka här utanför där jag bor där en vägarbetare blev påkörd av en rattonykter förare med dåliga bromsar... 

Direkt när de gick ut med att föraren misstänktes för rattfylla och var i 60-årsåldern tänkte vi och pratade högt "tänk om det är NN!" "Han har ju kört full förr"... Och de ggr jag sett NN på slutet så har det känts som att det gått utför... 

Nu har jag fått veta... Det var den jag trodde! Han var tydligen på väg för att byta bromsar! Men åker man verkligen i en bil med dåliga bromsar och nykter med ett klart tänkande huvud? Vem som helst hade väl lagat bilen på plats eller fraktat den? Men nej inte NN, han sätter sig aprak (promillehalten låg på över 1) och KÖR bilen! 

Tyvärr tror jag inte att det var sista gången han körde bil med alkohol i kroppen... En dag kommer han ut från fängelset...! Så är det tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar