onsdag, juni 12, 2013

Standby

Har känt mig trygg väldigt länge över att jag har barnvakt när förlossningen drar igång... Till förra veckan! 

Grus i maskineriet och vips, ingen lämplig barnvakt förrän till kvällen. 

Hur löser vi det på bästa sätt? 

Min syster som var prio 1 verkar inte dyka upp och gör hon det så vid beräknat. Vad gör vi OM det skulle dra igång före? 

Min bror jobbar dagtid så han finns, men begränsad tid på dygnet... Vad gör vi om det drar igång på natten och han ska upp och jobba? 

Min pappa är pensionär! Perfekt! Men... Han är så otymplig så när han kommer hit så sätter han sig på en stol och där sitter han sen. Dvs ingen fungerande lösning när vi har en ettåring och en tvååring i huset. 

Så hur löser vi det? 

Barnens farmor! Hon är hemma hela sommaren då hon är sjukskriven, hon orkar att vara med barnen, barnen älskar henne och vi vet att de inte blir rastlösa och otillfredsställda! Imorgon kommer hon och Wilda längtar redan! Hon älskar sin "sammo"! 

Nu hoppas vi bara att bebisen inte väntar alltför länge på att titta ut! 

6 kommentarer:

  1. Svärmor/farmor och det kontaktnät du valde bort genom att promt vilja flytta för att i Dalarna fanns minnsann det du sökte...
    Var rädd om farmor OCH farfar - tur att de finns nu :-(!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vilken planet härstammar du ifrån? Vad jag vet så är det min man som letade hus här, min man som bokade en visning, min man som fastnade för huset och ville testa nåt nytt! Vilken del var det du missade fega anonym?

      Farmor finns tillgänglig nu pga sin stroke... Och nej farfar är inte vatten värd!


      Pinsamt att gömma sig bakom ett anonymt nick!

      Radera
  2. Fördelen med att komma från en annan planet är att man läser allt du skriver "utifrån"...
    Intrycket av det du skriver är att du ville tillbaka för att du ingen hade att vara med i Bålsta och jag hoppas att du fått det bättre nu. Du har dessutom ofta beklagat dig över hur tufft det är med två barn och nu ska du ha ett tredje..

    Farfar är barnens farfar, din svärmors make och din mans far. Hoppas han är mer värd än vatten för dem och att han får umgås med sin son och sina barnbarn. Kanske farfar säger obekväma saker som ingen annan vågar säga till dig. Jag kan ha fel absolut och jag tänker fortsätta vara pinsam och anonym :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag trivs bättre här! Jag trivs i Dalarna, i vårt hus med mina underbara barn! Och ja emellanåt är det tufft att vara förälder- det tror jag alla tycker! Men för det mesta helt fantastiskt!

      Jag hindrar inte farfar att umgås med barnen, jag hindrar inte min man att umgås med sin pappa men jag är inte med förrän han bett mig om ursäkt för sitt rejäla övertramp från i julas. Lika lite som jag tvingar min man att träffa min syster (där de är i luven på varandra)...

      Om fler än jag själv tycker att han gått över gränsen anser jag inte att jag överdriver.

      Radera
  3. Allt gott till dig Maria och Lycka till med förlossning och barn nummer tre.
    Det är trist med osämjor och de tar mer kraft än man tror. Försök att inte låta prestige eller stolthet styra över dessa osämjor - det är livet alltför kort för!

    SvaraRadera