söndag, april 22, 2012

Tankar och funderingar

Har nu funderat en tid hur jag ska lyckas gå ner i vikt. När jag var ung fann jag ett sätt som funkade, inte äta frukost eller lunch, käka middag för att sedan gå in på toa och stoppa fingrarna i halsen. Det funkar klockrent... Faktiskt! Men jag har inte bara mig själv att tänka på längre så jag har lovat mig själv att inte gå ner i vikt på det viset. Blir så svårt att ta sig ur den cirkeln.

Så min tanke är nu att räkna kalorier!
Funderar på att börja med 1800 per dag de dagar jag bara är ute på promenader. Tror inte på att lägga mig lägre då jag ammar och vill inte att mjölken sinar. Sen de dagar jag tränar äta 1800 + det jag förbrukat under träning.

Hur låter det?

2 kommentarer:

  1. Jag kan starkt rekomendera Vikt Väktarna online. Jag har "bara" gått ner 2 kg på 3 veckor. men senase veckan har jag förlorat flera cm i omkrets och alla byxor har helt plötsligt blivit stora.
    Där får man äta vad man vill men bara inte hur mycket man vill. Sen får man även köra det trots att man ammar.

    SvaraRadera
  2. Det låter bra! Pröva dig fram bara, blir du tröttare än vanligt ökar du bara lite.

    Jag överöser mig med viktminskningsprogram; biggest looser, i used to be fat (mtv), extreme makeover weightloss edition. De proppar en med motivation för både träningen och kosten! :)

    SvaraRadera