tisdag, april 17, 2012

Motivationshöjare

Jag har ju så förbannat svårt att tro på att jag kan lyckas med att gå ner i vikt! Nu har jag ett datum och det är en motivationshöjare. Men hur ska jag lyckas?

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela. Jag ammar så "banta" får jag inte. Hur många kalorier jag ska hålla mig till vet jag inte heller.

Det jag ska göra nu är att läsa på lite om vad som krävs med amning och bantning i kombo.

Jag har börjat lite smått iaf, dvs kommit igång med träningen i form av två konditionspass och ett styrkepass i veckan samt lagt bort godiset.

Nej dags för den här fågelskrämman att nanna kudde!

Natti natti

1 kommentar:

  1. Jag har läst mig till att ett kilo fett är ungefär 7000 kcal - så om du riktar på att gå ned 0,5kg/vecka eller 1kg/vecka så ska du äta 500 resp 1000 kcal mindre om dagen mot vad du gör av med.

    Det är extremt viktigt att du som ammande kvinna tänker på att du isf måste äta bra kalorier och att du tar med produktion av bröstmjölk i ekvationen.
    En icke ammande kvinna gör av med ca 1500kcal (beroende på vikt/längd/muskelmassa) i total vila. Lägg därtill ca 500-1000 kcal för en vanlig dag, och ytterligare typ 5-700 när du tränar beroende på vad du gör.

    Ergo, har du som mål att gå ned 10 kg på 5 månader, ska du äta typ 2000-2500 kcal en dag du tränar och typ 1500-2000 en dag du inte tränar.

    SvaraRadera