tisdag, april 24, 2012

Kaos innanför barret

Det snurrar och det snurrar- allt går i 180 och jag hänger inte med...

Fick ta en promenad nu på kvällen för att skingra tankarna lite, hur det gick vet jag däremot inte.. Men känner mig lite lugnare inombords så det ser jag positivt till.

Det här med sjukdomar har snart tagit knäcken på mig.. Först Wilda förra helgen med sin förkylning.. Sen magsjukan som kom, febern och så diarren... Nu är hon sig själv igen förutom magen då men börjar fundera på om biverkningarna från sprutan redan kommit på besök då det är samma som förra gången, diarré i gulvit färg. Sen Willemos feber igår som gjorde att vi åkte in till akuten. Allt var bra och ännu bättre idag då febern är borta.

Det är så många tankar som florerar.. Mycket just nu kring viktminskning... Jag får panik när jag "bestämt mig" eftersom jag inte lyckats förut.. Eller ja jag har ju lyckats och då har det ju varit genom att inte äta alls eller stoppat fingrarna i halsen.. Men jag ska försöka iaf... Om inte annat för mitt knäs skull. Blir däremot förbryllad över mitt knä. Såhär i efterhand skulle jag ha kollat upp knät när jag gjorde illa det i oktober... Har inte tänkt på det eftersom jag inte kände av något sista veckorna innan förlossningen, men nu känns det i varje steg jag tar. Dessutom känner jag av fogarna fortfarande men det kan ju sitta kvar...

Sen känns det som att jag måste komma bort lite.. Nu ska vi till Leksand nästa vecka men känns som att det är för kort tid fast vi åker tidigare än planerat, dvs ons-lör.. Söndagen ska vi på dop så då går det inte.

Sen tror jag att jag ska starta projektet "bli blond" igen... Jag mår bättre när jag är ljus även om det är kul att experimentera... Nu är jag bara så rädd att det ska bli orange eller nån annan skrämmande färg.

Sen har vi det här med svinstian jag bor i... Hur jag än gör så ser det för jävligt ut! Jag orkar inte städa när jag har både W1 och W2 hemma.. Det känns mest då som att jag måste fokusera på att hålla de isär och ge båda uppmärksamhet.. Men samtidigt vill jag ha ett schysst rent hem... Nu har visserligen maken dammsugit huset och skurat golven i några av rummen. Men jag vet ju... Imorgon är det lika hemskt igen! Hur gör småbarnsfamiljer egentligen? Jag trivs ju bäst när det är ordning och reda.

Nej nu ska jag sluta skriva en massa, det är oreda i maskineriet innanför det bruna håret just nu! Snart är det i ordning igen! :)

1 kommentar:

  1. Vännen då.. Varför tar ni inte in en städerska som kommer varannan vecka!?? Det är faktiskt inte jättedyrt och alla jag känner som har det med småbarn säger att det är SÅÅÅÅÅ värt det! I´m just saying ;O)
    Kramar

    SvaraRadera