tisdag, februari 07, 2012

Bm-besök v. 37+2

Idag var det dags för nytt besök hos barnmorskan. Gick som vanligt jättebra!

SF-mått: 34.5 cm
Hjärtslag: 134 (bebisen sov)
Blodtryck: 120/60
Blodsocker: 5.9
HB: 105

Vi pratade lite allmänt om förlossningen och ja jag ser fram emot det! Har nu ikväll tagit ett stort steg i boandet, kläderna är tvättade! Nu ska de torka och sen när det är dags att lägga de i byrån så lyfter vi in byrån i gästrummet. :) Ska plocka in babyskyddet snart med så det får vädra ur förrådslukten.

Vagnen hämtar vi i helgen och då ska vi även passa på att köpa en skötväska. Och i skötväskan tänkte jag packa bebiskläderna och förlossningsjournalen. Mina kläder kan jag vänta med, ingen panik. Bebisen kommer ju inte förrän i mars iaf! :)

Just det, när bm skulle känna efter hur bebisen låg och mäta sf-måttet så fick jag tydligen en sammandragning som jag inte reagerade över. Är man lite skadad då om man inte ens känner när sammandragningarna kommer? Eller bara van? ;)

Om två veckor är det dags för sista besöket innan bf.

Det känns så mycket mer avslappnat denna gång! Jag har ingen panik att få bebisen på utsidan (även om jag gärna inte vill få ännu fler ränder men de förökar sig titt som tätt). Snart är inte Wilda ensam längre. Helt galet egentligen! När hände det här? =)

Imorgon ska vi till Fyrishov och bada. Det ska bli kul! Hoppas på en riktigt trött men glad tjej när vi åker därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar