söndag, maj 02, 2010

Sköna maj!

En perfekt 2 maj! Solen skiner och det är varmt ute! Då passar jag på att fixa på tomten.

Började med baksidan. Jag krattade, fixade, donade och pysslade.

Krattade bort allt gammalt gräs, löv och i buskarna! Finns lite kvar i buskarna, en gammal parasollfot ligger där inne, men jag klarar tyvärr inte att komma in där då mina fogar strejkar. Gör skitont, men biter ihop och fixar vidare.

Jag slapp arbeta "ensam". Tillsammans med mig fanns mina fyrfota vänner, alla fyra! De vill också vara med Matte ute på tomten!

När jag hade fixat gräsmattan började jag att bära bort insynsskyddet som revs i vintras. Eftersom jag hade så ont tog jag 1-2 plankor i taget och bar fram till framsidan, kommer gå fortare att få det till tippen om det ligger på rätt sida av huset.

Därefter plockade jag fram alla utemöblerna utom bordet, som står i klädkammaren. Daniel ska få skruva ihop det eftersom det är han som vet var skruvarna ligger är det hans ansvar. haha.

Därefter var det dags för framsidan. Går fortare att fixa framsidan än baksidan! Nu såhär efteråt ser det riktigt bra ute faktiskt. Saknar ett insynsskydd och en altan, men det kommer tids nog!

Det som finns kvar nu är gräsmattan bredvid huset, men det får jag ta en annan dag, en dag då min rygg, ljumskar och höfter mår bättre! =)

Underbara sköna maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar