lördag, maj 22, 2010

Snyltare...

För mig är det väldigt naturligt och rätt att ge en gåva om man blir bjuden på ett bröllop! Om inte för att glädjas åt deras stora dag så kanske för "tack för att jag fick vara med på er stora dag". Tydligen tycker inte alla som jag!

Sen tycker jag att det är konstigt att man resonerar för att bröllopet är på annan ort.. Snälla, vi hade gäster från Kalmar, Örnsköldsvik, Umeå och Norge och inte ett klagomål över att de fått åka! Men så finns det ju vissa... Som ska klaga!

Jag personligen hade tackat nej till ett bröllop om jag inte kunnat ge en gåva eller frågat om det är ok att ge något senare.. Men det är jag det!

För ju fler som tackar nej, desto billigare blir det ju! Eller så kanske vi skulle ha haft en "kuvertavgift" så hade de som verkligen brytt sig kommit till oss för vår dag! Inte för "gratis mat och gratis fylla"..

Ja som ni kan läsa, jag tycker inte om snyltare! Jag gör inte det! och ja, snyltare, är precis vad du är!

2 kommentarer:

  1. Fy va hemskt!! Hur kan man göra så?
    Jag gillar inte heller snyltare. dom kan få hålla sig på sin kant så vi slipper dom=)
    Ni va kanonfina! All lycka till er.
    Kram Emma (famsthlm)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, man går inte på bröllop utan gåva.
    Det behöver inte vara något dyrt, bara rent symboliskt som du skriver, Tack för att jag fick komma.
    Jag skulle skämmas om jag inte hade något att ge

    SvaraRadera