söndag, maj 23, 2010

Melankoli

Jag börjar känna mig nedstämd.. Bröllopet har verkligen slagit ifrån allt.. Först var det så mycket innan att jag faktiskt redan innan skulle bli rädd för att jag skulle känna knas efteråt! Det kan jag ju säga att jag gör. Det känns tomt! Jag känner mig ledsen, nerstämd, deprimerad och att jag inte har någonting alls att se fram emot..

Men det stämmer ju inte alls, vi åker på vår bröllopsresa om 20 dagar... Sen ska mötena med barnmorskan börja avverkas... Sen är det ju även nån form av föräldrautbildning.. och så är det tänkt att vi ska iväg med R på semester!

Men jag ångrar inte bröllopet alls, känns helt fantastiskt att få säga "min man" till min andra hälft!

Vårt hus ser för taskigt ut! Jag skäms! Men jag orkar inte.. Idag har jag sovit TRE ggr under dagen för att jag är uttråkad och trött..

Får försöka få ordning på huset i veckan.. Men vill ha hjälp av min man att ordningsställa det.. Orkar inte själv, men det är pga foglossning! Har visserligen haft några ganska milda dagar, men ont gör det ändå!

20 dagar till bröllopsresa! Blir det min vändning?

2 kommentarer:

  1. Se till att ta hand om varandra. låt det bli prio 1 allt annat kan man ta tag i med tiden.
    // Bengan

    SvaraRadera
  2. Ganska givet och förståeligt att du nu känner dej helt "tömd" gumman!
    Du och Daniel har ju varit i action så länge med planering och verkställande av ett mycket fint "sagobröllop", enligt Gittan!
    Ta hand om varandra och passa på att njuta av att vara ledig från planerande och fokusering nu, tillåt dej att "bara få vara" !!Tids nog kommer den lilla och då finns inte möjligheten på samma sätt alls!
    Många Kramizar te´dej!// Helene

    SvaraRadera