måndag, november 10, 2008

Måste ju uppdatera om kryssningen!!

I onsdags packades väskan och åkte först till Eskilstuna... Där blev det skoldag hela dagen och kl 15.05 gick tåget mot Stockholm...

Mötte upp Sara på centralen vid bögringen nere och vi knatar till tunnelbanan. Väl i Slussen möter vi upp Lina och börjar knata till terminalen... Väl på terminalen upptäcker Lina att hon saknar 1500 kr... PANIK!!!

Vid 17.15 kommer Tess och vi börjar knata mot båten...

Vi börjar att leta rätt på hytten, slappar lite, pratar och börjar fixa oss lite... Kul att träffa Lina förresten, var i Leksand sist när hon hade lillkillen med sig upp till Sara... Typ 3.5 år sen? Mitt i alla "fixa i ordning sig-bestyr" så ska vi till taxfreen... Jag mitt snyggo hade ett öga sminkat och ett halvt- jag var riktigt het! Eller inte. haha

vid 20.30 gick vi och käkade... Och det var ju bara sååå gott! =) Lax i stora lass, potatisgratäng, glass, ost och kex, chokladpudding! MUMS! Sen blev det visserligen 2 toabesök på det men det gör inget... Haha...

Det blev som vanligt att gå upp och kolla på Fun Club.. Och det var väldigt kul, för hux flux dansar Gustav från Leksand förbi! Han hade jag inte träffat på... 1.5 år (visade det sig när han berättade att han jobbat på sitt jobb lika länge och vi träffades när han precis skulle börja)... Så honom lekte vi med hela natten.. Var till Club7even med och skulle sjunga karaoke, trodde vi... Den slutade lagom så att vi inte fick sjunga trots att vi lämnat in lappen! haha...

På natten senare så följde jag med Tess in i rökrummet och där träffade vi på Martin... Han skulle bygga fort klockan 4, så det skulle vi vänta in.. Innan fortsnacket så diskuterade vi fasta handslag.. Jag vann! haha..

Under kvällen och natten ramlade det in både roligt och mindre roligt folk i vår hytt! Skojeliskoj!

Vid 4 så gick Tess ut och hjälpte Martin att bygga fort.. Vi andra satt kvar i hytten och snackade.. Gustav hade tillkommit med! =) Vid 6 ansåg vi att det var dags att gå och lägga sig...

Kl 8 var vi upp och käkade frukost.., Jag blev besviken, fanns ju inget gott.. =( Ingen marmelad, inget roligt bröd.. Däremot mumsiga munkar och vattenmelonskivor. De åt jag mig mätt på! =)

Under dagen så satt vi mest uppe på fun club.. Kollade på Tony Irvings danscafé! Han är ju bara för klockren!!! =) Hans kommentarer sen... I love him! HAHA...

Vid 15.30 klev vi av båten och sammanfattade allt i: EN FANTASTISK KRYSSNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar