söndag, september 14, 2008

Leksand!!

Ja så har man varit i Leksand sen i fredags... Resan började som sagt i Bålsta. 16.19 kom tåget in som hade tagit Lisa från stan till Bålsta.. Hämtade henne... När vi kommer in på vår väg så ser vi att Sara ligger framför. Ringer henne och talar om var hon ska parkera.. Därefter åker vi in till parkeringen och visar upp skodisen...Nu har Lisa sett båda våra bilar! =) Därefter åkte vi in på gården för att lasta bilen.. Det blev trångt.. Sara och Lisa fick trängas i baksätet med ett fällt säte.. Jag erbjöd mig att sitta i bak, men det gick de inte med på... Ja ja, de får väl trängas om de vill!
Resan gick via Gävle. Den tog 20 min längre att åka men då var det även 10 mil längre än vanligt. Så inte så farligt... På fredagkvällen tog vi det bara lugnt, käkade gott och sen slappade vi. kl 23 låg vi i sängen...

Lördagen då.. Den var inte lika lugn. Daniel drog igång ommålningen av pappas nedervåning. Vi andra blev utjagade från huset.
Vi åkte till Borlänge, jag och Sara. Första anhalt blev djuraffären och köpa råttisar till Tova... 80 kr råttisar och 40 kr bollar (till Lizzie)... De blir nog glada när vi kommer hem! =) Därefter tog vi en vända in på kupolen, jag hittade äntligen en vinterjacka, måste vänta in mina pengar bara innan jag kan köpa den! =) Vi tog en fika inne på Waynes med. gott! =) Därefter åkte vi och tankade. Bilen hade dragit 0.93 på vägen upp, inte så farligt med tanke på att den var maximalt lastad... På Jet mötte vi Therese och Renee.. Det var kul!
Sen åkte vi mot Leksand, stopp i Insjön för att kolla Lager 70... Jag hittade världens snyggaste kappa! =)
Sen hem och fick höra "ut jag ska måla tak nu".. Tack för den du! Då gick vi mot OK, för att se hur det gick att skruva bil... Där gick det inte så bra.. Jag tog verktygen och högg i (iklädd kort kjol och stövlar). Efter ett tag gav han upp helt och det var bara att lämna tillbaka verktygen och tvätta av sig det värsta och knata hemåt...
Efter en stund dök Jonna upp och vi tog oss en promenad.. Det var trevligt. På slutet av promenaden kom Anna med son i bilen så då blev det en fika nr 2! =) Sen en kort promenad..
På kvällen blev det väldigt lugnt, vi skulle på bio, men nej då.. Det gick inte.. Trots reklam så gick inte filmen här uppe ändå... Vi käkade på Amore och sen hem och slog på en film på datorn!! =)

Idag då, söndag, så blir det lugnt. Skulle ha tränat men orkar inte träna själv.... Men ska till Insjön och få kappan av pappa. Tack säger jag! =) Sen ska Daniel måla klart allt och ikväll ska vi hemåt. Ska luncha på Siljan vid 12 tror jag Daniel bestämt.. Men det blir gott! =) Ikväll kommer vi bara ta det lugnt! Ska ta oss hemåt först, hämta Lisa i Falun bland annat! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar