tisdag, juni 24, 2008

Midsommar!


Midsommar har passerat även detta år.. Och självklart firades det i Leksand

Åkte upp på onsdagen... Då blev det att titta in på vinden och se var folket skulle sova.. Jag invigde årets vind.. med andnöd och nästäppa...


På torsdagen åkte vi in till Borlänge.. Där inhandlades det midsommarmat, sommarskor, lite kläder och en bilstereo till lilla skodan... Pappa köpte en uppblåsbar madrass och bytte sina shorts.. Satan vad han knatade.. Jag blev riktigt imponerad...


Därefter åkte vi tillbaka till Leksand.. Käkade en pizza och inväntade Jonna.. När hon kommit packade vi in oss i volvon, de två med magarna i fram (för första gången var jag minst- haha) och jag i bak.... Vi åkte ut till Leksboda och hämtade björk.. Jag var en hejare på att såga och Jonna var en hejare på att hitta rätt träd... När vi kom tillbaka till leksand klädde vi gården... Fint och midsomrigt blev det! =)



Kl 18 begav vi oss upp till Carl Ohlsson för att se stångresning... Det är första tecknet på att midsommar är här! En timme senare kom Daniel, Andreas, Jenny, Evelina och Johan... På kvällen begav vi oss till Skutan.. där träffade jag på Olle, Linda och Alex.. Kul att prata lite! =)



På midsommarafton åkte vi till Rättvik och rodelbanan.. Självklart åkte vi fel då lillebror lotsade mig fel och jag sa redan innan att det var fel.. haha... När vi kommit rätt visade det sig ju att rodeln inte öppnade förrän en timme senare, dvs 11... Då åkte vi ner till Långbryggan.. Dårarna Gris, Micke och VäsbyDanne fick för sig att bada... Lycka till sa vi andra som hade vett i huvudet att låta bli... Därefter begav vi oss tillbaka till Rodeln och kul var det.. Dock taskig fart i första åket.. Andra åket som jag åkte med Daniel gled vi först ut från spåret i liften upp så det blev till att trycka på nödstoppet när vi var uppe.. Och fort gick det på vägen ner, men vi ramlade inte ut som andra lyckades med... Fina gräsfläckar...



Efter rodeln blev det midsommarlunch.. Gottigott! På kvällen sen blev det grillning och midsommarfirande i Gropen... Dans kring stången och slutligen hamnade vi på udden... Blev ingen sen midsommar men roligt var det...



Midsommardagen var mest lugn.. tog en glass på Noret och softade mest.. På kvällen åkte vi till Dössberget- de flesta bangade, men vi blev en bil som åkte till Bjurs... Daniel smartskalle tog självklart ingen jacka med sig utan han fick låna min.. Jag i min tur fick låna Thereses jacka.. Jag måste införskaffa mig en sån jag med, den var rena elementet! Men PUMPBOLAGET ROCKADE! =)



På söndagen åkte vi hem... Jag kände att jag var trött typ i Enköping... Och det var tydligt det, när vi låg och kollade på Beck tokslocknade jag och vaknade inte förrän efter filmen.. haha...


Midsommar, nu är det knappt ett år kvar till nästa och jag längtar redan! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar