tisdag, mars 27, 2007


Jag är så himla duktig!


Jag är då bara för duktig.. Idag tog jag bilen in till jobbet för att uträtta ärenden för vår kära ford (bilden)..
Först åkte jag till Ford i Barkarby.. Pratade med reservdelar om två muttrar till sommardäcken, som det är nu är det två som saknar muttrar... SLUT var beskedet, 22 är reserverade, men finns inga så var bara att knalla vidare ner till verkstadsdelen och prata om situationen, att vi pratat med ford försäkring och inte var nöjd med deras arbete i december, eftersom bilen fortfarande skramlar.. Och vill få det åtgärdat... Han kliade sig lite i huvudet och sa till mig att gå in till "Servicerådgivningen" och prata med Rikard.. Så dit går jag.. Berättar mitt ärende och han säger "kontakta plåtskadeservice för reklamation"... Så då knallar jag ut till min vackra ford och åker vidare till Plåtskadeservice...
Jag kommer dit och får först leta rätt på en plats där jag kan ställa bilen... Sen knatar jag in till gubben som hjälpte oss i december med bilen... Han följer med mig ut och jag startar bilen... "Det sitter i katen låter det som"... Och så fortsätter han "det kommer säkert inte gå på försäkringen"... DYRT tänker jag och börjar gruva mig... Vi går till verkstaden och kollar om det finns en lift ledig, det gör det så han hämtar bilen och kör upp den på liften... Och det slutar inte där...
Nej, det visar sig att det är ljuddämparen och ena röret längre fram det är fel på, PLUS att avgasröret inte sitter fast. Och Putte, eller vad han nu hette, kommer och tittar... De kliar sig i huvudet och undrar hur det kan ha hänt, bilen är en -04a, det där ska inte kunna ske på en sån ny bil.. Sen deras senare kommentar "undra hur vi ska få det till att bolaget ska betala".. Jag bara tänker "DYRT- jag blir urfattig" och "måste spara pengar"... de bankar och slår på ljuddämparen och det där andra röret som oxå är trasigt.. Efteråt skramlar det ännu värre.. Jag säger högt till dem "den här bilen betyder bara problem" och så berättade jag om bränslepumpen som vi fått utbytt i somras.. Då suckar de ännu mera, verkar som att vi fått ett måndagsexemplar.. Och just en ST 220 kostar dyra pengar... Sen spelar det ingen roll om det är en mutter, går på över en hundring, eller en ny motor!
Men den snälla gubben går in och ringer Ford Försäkring och de pratar en stund, han kliar sig i huvudet ett par gånger och ser lite fundersam ut några fler... Till slut har han pratat klart! Det går på försäkringen!!! Jag kan andas ut!
Nu får vi se när de fått in reservdelarna, när det var bränslepumpen så fick de beställa från Tyskland. De har inte de här reservdelarna hemma då de här felen inte ska finnas på en så pass ny Ford Mondeo ST220... Men jag är lättad! Plånboken kommer inte eka tomt!
Numera tycker jag om Ford Försäkring, Skadecentret i Veddesta och vår fina Ford!!!
Nu väntar vi bara på att få den inlämnad, men det är ingen panik nu när jag vet att det kommer att ordnas! Jag blev jätteglad över utvecklingen! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar