torsdag, mars 22, 2007

Utmaningen

Jag blev utmanad av min kära vän Theresa "Trulsa" Bengtsén... Jag ska skriva ner sex olika saker som jag skiljer mig ifrån andra människor!
Här är de sakerna som skiljer mig från andra:

1. Jag köper hellre en ny större tv än ett par glasögon.. Att jag sen sitter och inte ser texten på tvn är något jag blundar för, jag har ju linser som jag ser med! =)

2. Choklad har ju alla hört är en kvinnas passion, så även för mig... Men det bästa med att äta massor av choklad är toalettbesöken efteråt! Magen hoppar ÄNTLIGEN igång och sen sitter man där på toan med ett korsord i knät... Ibland är choklad underskattat!

3. Jag vet att det var jag som skulle skilja mig från mängden, men på den här punkten är det faktiskt ett "Tigern & Goalie"-fenomen... Det här är från hockeytiden tillsammans... Efter mix-matchen med grabbarna så tyckte vi att det var dumt att gå genom hela korridorerna korta handdukar för att få tillgång till dusch... Vi knatade till närmsta dusch, och oj vilket liv det var! Vi duschade med grabbarna!! Oj vad vi fick äta upp det efteråt! Haha.. Men det gick ju så mycket snabbare att duscha i deras dusch än att knata bort i korridoren i våra handdukar! Haha.,. Det var tider det... Fler sådana anekdoter finns... Bara att plocka upp från skattkistan!

4. Jag dricker inte alkohol som de flesta vet, många säger att det är positivt andra förstår inte hur jag kan avstå från det... Var i alla fall inte det som var grejen... Jag flippar ut, jag klarar inte av när jag är i en miljö där det dricks alkohol ofta och mycket.. Det funkar inte, jag blir bara så ledsen med tanke på minnen från förr... Sorry Daniel min, men du får lov att stå ut med mig emellanåt och du vet ju att jag inte menar nå illa.. Egentligen..

5. Det var en gång när Daniel blev supen under bordet... Henrik och Daniel hade shotat Baileys.. På vägen hem var Daniel snorfull och på parkeringen började pojken min spy i bilen... Vad gjorde Maria då? Jo hon drog först ut sin Daniel så att han missade bilen och spydde på asfalten.. Sen gav hon honom en flaska med vatten och sprang upp till lägenheten och leta efter något att göra ren bilen med.. Hämtade diverse saker, bland annat ANSIKTSVATTEN för att torka av det sista med. Det innehåller ju alkohol så tänkte att det skulle kunna döda några bakterier i alla fall! Så Maria städar bilen med ansiktsvatten.. Haha..

6. Tv-zappande går fetbort... Jag väljer hellre att sitta och kolla på tv, samma program, i ett annat rum för Daniel är en höjdare på att zappa i reklamavbrotten.. Jag får ju spader! Det funkar inte... Jag förstår inte hur folk kan se två sekunder på en kanal och sen byta... HALLÅ! Läs text-tv eller vad som helst, zappa inte!

Vem ska få nästa utmaning? Hmm, Tigern kanske? Eller någon annan? Hmm, låt mig tänka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar