torsdag, september 05, 2013

BVC med mini

I tisdags var det då dags för en ny koll på BVC. Både för dotter och mamma! 

Wendela har nu börjat få en kurva, dvs går inte rakt upp längre. :) 6680 g och 60 cm med ett huvudomfång på 41 cm. Här är det 68 på kläder för mindre går inte på, helt omöjligt! Hon har dessutom tagit över Willemos blöjor, rund och go tjej med andra ord. ;) 

Vid 2 mån är det dags för mamman att fylla i ett formulär om hur man mår efter förlossning, omställning och liknande för att upptäcka förlossningsdepression i tidigt stadie. Det formuläret gick inte jättebra så kommer bli uppföljning. Redan på tisdag. 

1 kommentar:

  1. Vad bra att de har ett sådant formulär, något sådant har jag aldrig fått fyll i varken med Alexander eller Jonathan. Skönt att du kommer att få uppföljning, hjälp, råd och stöd. Det är inte skamligt att be om hjälp, men det kan vara väldigt svårt - åtminstone om jag utgår från mig själv som alltid vill klara allting själv. Så ett sådant här fomulär är verkligen kanon. Hoppas att du tycker att du får bra respons och hjälp nu också framöver. Kramar på dig, trots att vi inte känner varandra. Har följt din blogg så länge nu så jag har skapat mig en bild ändå, och det jag ser mest av allt är vilken fantastisk mamma du är till era tre fina döttrar. Då förtjänar man många kramar. =)

    SvaraRadera