måndag, april 05, 2010

Har varit mycket på sistone. Påsken är i stort sett över och jag trodde att det var vår. Tydligen har jag fel, vintern är tillbaka med massa vitt snöfall! Jag som hade hoppats att Daniel skulle tvätta bilen och byta däck idag, inte är det något som finns på prioriteringslistan för denna röda måndag!

I lördags var det 3 april, dvs 9 månader sen mamma gick bort! Tänkte skriva då, men åkte på magsjuka under fredagen så har varit helt väck! Det känns konstigt att det är 9 månader sen! Visserligen borde jag inte vara så paff över att det är lång tid eftersom jag är gravid sen nästan fyra månader tillbaka! Tiden går väldigt fort! Skulle önska att mamma fanns här nu, speciellt iom bröllop och kommande bebis. Ha någon att prata med och ställa frågor till. Ja ni har helt rätt, vi hade en kass relation men bebisar brukar kunna göra mirakel!

I fredags var det som sagt långfredag. Jag mådde jättedåligt på morgonen, men trodde bara att det var gravidillamående så jag brydde mig inte så mycket. Spydde två ggr och sen åkte jag och tränade. Träningen gick inge vidare om man säger så, jag orkade ingenting och var helt ofokuserad på det som hände. Men jag kom igenom passet iaf! Vilket jag känner som skönt. haha. Sen när jag kom hem började det. MAGSJUKA! Tack för den passningen. Vid 13 gick jag och lade mig och var sen uppe 5 min under resten av dygnet. Dvs 5 min då jag satt i soffan, annars var jag några svängar till toaletten, men då det blev svårare och svårare att hålla sig på kräkandet slutade det med att jag ställde i ordning en hink och den användes ville jag lova.. Har en stående fortfarande vid sängen, nu i ren form, då jag i förrgår spydde som en räv precis innan jag gick och lade mig och igår var väldigt illamående!

Nej nu ska jag springa på toa!

Ha en fortsatt fantastisk vår i snövädret!

1 kommentar:

  1. Man får gratulera till den kommande bäbisen. Hoppas att allt går bra denna gång. Även om det är jobbigt ibland så finns det inget som väger mer än att bli förälder :) tro mig det är värt allt :) Ska själv ha en till i höst så här blir det allt fullt upp :) Än en gång, grattis till er båda.
    Sara J

    SvaraRadera