torsdag, februari 04, 2010

SJ-strul igen!

Så har snön fallit i kraftig mängd och med det går inte tågen som SJ använder..

Skulle till skolan idag och kollade på banverkets hemsida om hur tågläget såg ut. Ingen försening... Yes tänkte jag och åkte till tåget.. När jag kommer dit står det "ny tid: 11.38" och jag tänker att det är ju ok för då hinner jag ändå.. Två minuter senare kommer ett förseningsutrop "ny beräknad tid: 11.56 och tiden kan ändras"... Jaha, jag missar bussen till Eskilstuna.. Men möjligheten finns att ta tåget...

Två min efter det kommer nytt utrop: "12.12"... Då bestämmer jag mig att åka hem för då missar jag tåget till Eskilstuna.. När jag kommer hem går jag in på banverkets hemsida och då är det ny tid "12.22" så skulle inte finnas någon form av möjlighet att åka till Eskilstuna idag...

Senare under dagen pratade jag med en tjej som jobbar som chaufför på sj och hon letade rätt på orsaken till förseningen och det var för att tåget var trasigt när det skulle ut ur tågdepån...

Så SJ måste ju vara Sveriges minst fungerande företag! Helt sjukt att de inte försöker ändra sig utan samma varje år! Ingen förändring nånstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar