tisdag, januari 12, 2010

Förbannade SJ

Har varit i skolan idag och avslutat en kurs.. Tog 11.52-tåget hem för att komma hem tidigt.. Satan vad fel man kunde ha... Kommer till Västerås och upptäcker att de inte har kvar 12.59-tåget... F*N! Blir till att vänta i 1.5 timme på nästa tåg.. Måttligt road över det.. Kollar det tåget och upptäcker att det är sent.. Vad annars?

Så jag sitter där i Västerås och FRYSER!!! Köper en varm choklad och iom bryter jag vår diet... Men jag frös såååå mycket att jag får bli ursäktad! Tiden går och tåget blir bara senare och senare.. Efter 45 minuters väntande upptäcker jag att tåget är mer än en timme försent.. Kul! Kollar när nästa tåg går, 15.00.... Bra säger jag, bara 2.5 timmars väntande... Några senare börjar även det tåget få förseningsminuter...

Klockan 15 får vi veta att det ska bli bussersättning så jag tar min frusna kropp och går till stället där bussen ska gå.. och väntar och väntar... 15.30 kommer vår buss, direktbussarna gick både 15 och 30 min tidigare... Kommer upp i bussen som är ungefär lika varm som det är utomhus.. Fryser och fryser och fryser! Det sticker i benen som att man hackar med spikar i benen, ont i fingrarna, tårna och skakar av köld....

16.45 är jag hemma, "bara" fem timmar att ta sig hem.. Är så besviken och är än mer säker på att jag aldrig kommer att sätta mig i ett tåg efter att skolan är klar.. ALDRIG!

Min köldallergi har slagit ut en del med... Har ingen känsel i "trampdynorna" under fötterna.. Daniel tyckte att jag skulle ta ett bad och det gjorde jag men frös lika mycket efteråt som innan och fortfarande ingen känsel.. Känns jättekonstigt att gå när man har känsel i hälen upp till hålfoten och sen i tårna...

Sitter nu här hemma i pyamas och mitt tjockaste täcke + filt och får fortfarande inte tillbaka känseln i fötterna.. Tror inte de mår så bra efter den här kalla dagen!!!

Brr, en resa som ska ta 2 timmar tog idag 5 timmar, varav 3 sittande på Västerås Station

Jag och SJ är INTE kompisar idag!

1 kommentar:

  1. Jag hatar SJ! Under några år pluggade jag i Härnösand och förflyttade mig mkt och ofta med SJ...sååå ofta var tåget försenat!!! Hoppas du tinar upp:-) //Lina

    SvaraRadera