söndag, april 08, 2007




Tvätta aldrig en katt och tro att det ska gå bra!


Har precis tvättat katterna och gick inge vidare... De luktade så illa att det inte gick att vara i närheten av dem.. Usch så de stank!
Började med Shira, det gick bra, hon protesterade nästan ingenting, pep lite bara... Sen fortsatte jag med Lizzie... Hon är den som brukar vara den lugnaste... Inte då, hon satte klorna i mig, bokstavligen... Daniel fick komma och hjälpa mig att få loss klon ur armen... Sen var det lite brottningsmatch och så var det lugnt...
Tova däremot.. Snacka om ett litet helvete... Daniel kom in med en Tova i famnen, och så fort hon såg mig försökte hon fly, hon visste nämligen vad som var på gång... Jag tog över, hon började jama!! Sköljde av henne, och hon försökte klättra på väggarna, tur att det är kaklat! Sen när det var dags att tvåla in henne började det jobbiga.. Först satte hon klorna i mig, både en och tio ggr, sen högg hon efter mig.. Har riktigt fina klös och bitmärken längs armar och ben.. Daniel fick komma och försöka lugna ner henne... Gick inge vidare... Så det var bara att skölja av henne fortast möjligast... Sen dumpa henne hos Daniel och tvätta såren.... nu känns det att man är allergisk... Såren har svällt upp och är röda runt om och kliar som satan! Men men, älskar de små liven! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar