måndag, oktober 07, 2013

Mormor

Idag efter fsk kom frågan jag väntat på... Bävat för! Mormor! Varför får wilda inte sova hos mormor? 

Och hur förklarar man för en treåring att mormor dog för 4 år sen? Jag gjorde iaf ett försök! 

Berättade först att mormor inte finns hos oss, att hon blev sjuk och inte kom hem igen. 

Wilda säger "på fredag! Åka till doktorn och hälsa på mormor"

Hon har fattat galoppen, mormor sjuk och inte kommit hem från doktorn måste ju betyda att hon är ju kvar där! 

Jag fortsätter att berätta. Mormor sitter uppe bland molnen och håller koll. Hon ser allt som Wilda gör, hon hör allt men hon kan inte svara. 

Wilda blir jätteledsen för upp till molnen kan man inte gå! 

Jag fortsätter... Att man kan prata med mormor! Hon hör men kan inte svara! Ibland kan mormor svara när wilda sover! 

Wilda klättrar upp i soffan och kollar ut genom fönstren... Hon tittar och tittar. Till slut pekar hon och säger "där där är mormor". När Daniel kommer hem är wilda ute och han frågar mig varför hon ropar mormor till grannarna. Wilda är självklart ute för att prata med mormor. 

Om jag berättat på ett bra sätt vet jag inte men har gjort ett försök! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar