tisdag, juli 16, 2013

Övervikt och fetma

Varför ska det ta upp så stor plats överallt? Jag tror att de flesta av oss VET konsekvenserna av det, men varför ska alla se ner på oss? 

Jag börjar faktiskt bli rätt less på all "skit" man får... Jag vet att jag är stor, fet, tjock- kalla det vad du vill. Det har jag fått höra sen jag var 12-13 år- eller då hette det "mullig" med efterföljande skratt... Det resulterade i bulimi i mååånga år. Och ja, tankesättet sitter kvar, jag vill fortfarande stoppa fingrarna i halsen, varje dag! Men jag gör det inte! 

Och så fort jag får pengar över ska jag binda upp mig på viktväktarna... Men ja jag prioriterar alla andra i min familj före mig själv! Kanske kan önska mig en tre månaders i present. Eller en trisslott med vinst på så jag kan unna mig själv nånting nån gång. 


1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska önska dig en tre-månaders i present! Du är värd det! Och det handlar inte om att du måste vara smal, utan om att du ska må bra, känna dig nöjd och glad när du ser dig i spegeln. Så det så.

    SvaraRadera