måndag, juli 08, 2013

Magknip!

Wendela har ont i magen! Igår hade hon ont all "vaken" tid (skrek en del i sömnen med). 

Sen ett par dagar tillbaka har jag ätit mjölkfri kost och hon har fått semperdroppar. I lördags missade vi dropparna och ja... Det gör vi inte igen! 

Idag har hon haft ont vid två tillfällen men sovit mest hela dagen. Äter massor, kräks ännu mer och oftast på mig! Tur att jag vet hur tvättmaskinen fungerar. ;) 


Igår sov jag och Wendela i källaren och vid 1 släppte det onda och vi kunde somna. Inatt sover vi där igen och är så svalt och skönt! 

Och en sak till! Vad fort små spädisar ändrar sitt utseende! Jag älskar verkligen spädistiden! 

2 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos!

    Ang magknip så hade vår lilla också det. Från 2,5 veckas ålder skrek hon all vaken tid och kämpade med fisar och bajsande. Från att hon var 4 veckor uteslöt jag all mjölk i min kost. Det blev en helt annan bebis! Ingen magknip, inga prickar i huden! Nu vid 2 månader är det en nöjd, glad liten bebis.

    Det är dock viktigt att uteslut allt i mjölkväg, man får läsa på alla förpackningar!

    Hos hon mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet! Willemo hade samma fast ännu lite värre. Så fick lite träning förra året. :) hon mår mycket bättre med semperdroppar och mjölkfritt. :)

      Radera