onsdag, maj 22, 2013

Kravaller och upplopp!

Jag är frustrerad! Jag är irriterad! Läser om det som nu händer i Stockholms förorter och lyssnar på det de säger på nyheterna. 

Det jag blir mest irriterad över är alla kommentarer "dra hem om det inte passar" "idioter" "vad har vi gjort för att ni ska förstöra" osv osv. 

Jag tycker inte det är konstigt alls. Nån gång måste ju bakslaget komma. Hur bra är det att placera alla på ett och samma ställe? Vi kanske ska ta bättre hand om de vi väljer att behålla. Språkkrav tycker jag är prio 1 och sätt inte alla i invandrartäta områden. 

Jag blir inte alls förvånad att det slår över om man tänker på segregationen, utanförskapet, arbetslöshet, ingen inkomst, nästan 50% arbetslöshet bland 18-25åringarna... 

Det kanske är dags att reagera? Det kanske är dags att inse att det gått snett längs vägen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar