fredag, november 30, 2012

Definition

Fick höra en definition av en "riktig" djurgårdare (eller vilket lag man nu håller på) är.. Det är de som åker på varje match! Såna som jag och många med mig ska inte kalla oss djurgårdare eftersom vi går på 2-3 matcher/säsong!

Så vad är vi då? Och vad är min man? Är han en fd djurgårdare då? Han som gått på varje hemmamatch i 10-15 år, åkt på många bortamatcher under samma period och även åkt utomlands för att få se sitt Djurgården spela, men idag blivit familjefar och prioriterar annorlunda...

Ja och det är inte jag som kommit på den fina definitionen...

Jag själv kallar mig för djurgårdare då mitt hjärta bankar för dem, går på nån enstaka match/säsong då jag inte har nån som gärna ser hockey... Fotboll är inget för mig för det är bara långtråkigt och segt !

Hur resonerar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar