onsdag, mars 14, 2012

Bilder från när Willemo kom till oss!


Magen i v 40+6! Värkarbetet är igång.


Nu har vi kommit in till förlossningen och ligger med ctg i undersökningsrummet! Öppen 6 cm.



och det var i sal 8 det hände!

Kom en sköterska som skulle plocka ihop inne i badrummet som inte kunde tro att vi var de som var närmast en bebis! Jag såg ju så pigg och alert ut och vi skrattade inne i vårt rum. :)


Efter en värk är jag såhär glad! Och vi skrattade gott över att det gick sååå seeegt framåt!



En timme innan hon är här! Än är det inte så jobbigt! och hittills helt utan smärtlindring.



Äntligen har jag hittat lustgasen, öppen 9-10 cm.



Willemo är här! Och mamman är något sliten men lycklig!


Pappa och dotter sätter upp nålen som berättar att vår flicka kom 3/3.



Första mötet systrarna emellan vid kl. 22 den 3/3.


Dagen efter är det en stolt storasyster som vill hålla lillasyster!



Stolt mamma och stolt storasyster tillsammans med lilla W.


och samma dag, 4/3 tog jag även första barnvagnspromenaden med Lillfia!

8 kommentarer:

  1. Sv: Ja vårprommisar är underbara!! Vi får ta en snart då du orkar gå lite mer! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig återställd fram till kvällen. Idag var jag ute i fyra timmar. :)

      Radera
  2. Jag måste bara säga, att gud vad vacker du är på bilden direkt efter tösen kom! Du ser så lycklig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade vän! Jag är otroligt lycklig!

      Radera
  3. Malin Larsjos16 mars, 2012 10:27

    Håller med ovanstående, vilka bilder, jättefina! Och du ser verkligen otroligt lycklig ut :) Härligt!

    SvaraRadera