lördag, juni 05, 2010

Soffa såld!

Eftersom vi har ett barnrum att göra i ordning bestämde jag mig för en tid sen att vi skulle sälja ena soffan. Av med klädseln och in i tvätten.. Sen kom vi inte längre! Så veckorna har gått.. Förra helgen bestämde jag mig för att klä på soffan den nytvättade klädseln och sagt och gjort, men när överdraget över soffan skulle på upptäckte jag att det var SKITIGT, dvs vissa fläckar hade inte gått bort. Av med eländet och in i tvätten en gång till..

Så häromdagen tvingade jag Daniel att klä på BÅDA sofforna klädslarna! Den andra soffan har inte haft något på sittdelen sen R sov här och det hände en olycka.

Så igår bestämde jag mig, nu ska annonsen ut. Ju längre jag väntar desto längre tid tar det innan vi börjar med vårt barnrum... Annonsen ut på blocket! Tjohoo, nu är det bara att vänta..

Efter gårdagens bio kollar jag på hemtelefonen och ser att det blinkar rött, missat samtal med andra ord. Frågar Daniel om han sett något men icke!

Idag ringde mannen igen och han ville komma och titta på vår soffa.. Han kommer hit efter 30-40 min och tittar på den, sätter sig i den och bestämmer sig för att soffan ska bli hans! YES! Det här gick ju bra tänkte jag...

Mannen åker iväg för att jaga en släpkärra och jag börjar plocka av klädseln på soffan och ner i sopsäckar, dumt att skita ner en nytvättad vit soffa.. Efter en stund är han tillbaka!

Jag köpte soffan begagnad för 500 kr för tre år sen, idag sålde jag den för samma pris. Rätt schysst deal ändå, även om jag säkert kunnat få nån 100-lapp till.. Men vad gör det? Jag har kommit ett steg närmare mitt barnrum!

Efter Egypten ska vi börja! Då ska vi åka till Ikea och kolla förvaring och grejer. Självklart kommer Draken bo inne hos oss första tiden, men man kan ju förbereda sig? Man kan ju faktiskt ha vagnen där inne när inte den används och alla leksaker och såna saker bara att bebisen sover inne i mammas och pappas rum! Det ska bli sååå roligt att få börja köpa hem saker! Vagnen är ju beställd, men det dröjer ju några månader innan den kommer!

En soffa fattigare, men ett steg närmare till vårt barnrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar