måndag, augusti 12, 2013

Potträning pågår!


Willemo, min fantastiska Willemo på 17 mån, pottränar! Eller ja allt är på hennes villkor. Hon säger "bajs" och då vet vi att fröken måste på toa. För då är det bråttom. 

Vi har hittills inte uppmärksammat det så väl men nu ska vi lyssna på henne för det är ju så mycket roligare att gå på toaletten än att byta blöja! 

Mitt mål nu under hösten är att stötta henne i toabesöken och uppmuntra när hon säger till för hon är så stolt och glad efteråt och om något så litet kan göra så mycket ska det tas med. 

Mellanbarnet har ju en tendens till att hamna i kläm och det vill jag undvika! 

Jag är så imponerad av henne, 17 mån och har sagt till nu nån gång emellanåt i ett par mån! Är hon blöjfri vid jul tro? 

1 kommentar:

  1. För att uppmuntra vår son pysslade vi tillsammans ihop en Pottkalender, med små kissdroppar och bajskorvar som han fick klistra in i takt med att det producerades. Det blev en hit och hjälpte oss ordentligt på traven. Kom på att det kanske är fler som kunde ha nytta av samma sak, så jag har nu gjort en ”officiell version” som kommer gå att beställa från oktober. Ett bra och konkret sätt att uppmuntra – sen kan hon även visa upp bajs- och kisshistoriken för nära och kära som visar intresse:) Min son brukade stolt sitta och gå igenom sida för sida och berätta om alla kissdroppar och bajskorvar han producerat.

    SvaraRadera