måndag, april 15, 2013

Ja du...

Vad säger man?
Haft en helg i flängets tecken. Åkte till Eskilstuna i fredags, skola i lördags och därefter åkte vi till stinsen för lunch och sen in på big baby. Dags för en ståbräda. Finns inga återförsäljare här uppe för bugaboo så då tog vi det när vi ändå var i Sthlm.

På eftermiddagen sen lämnade vi barnen hos farmor och farfar för att själva åka på 30-årsfest. Grattis Jenny, ännu en gång och tack för inbjudan!

På kvällen packade vi oss in i bilen och for hem igen.

Igår var jag sliten, barnen slitna och även min man men han var piggast av oss alla. Han åkte till Sthlm igår för sin sista vecka och jag tyckte att det var skit! Verkligen!


Idag kom bakslaget. Massa gnäll. Så blir en hemmavecka. Vad vi skulle göra annars vet jag ju inte eftersom jag är ensam och inte har några att umgås med.

Dagens goda gärning blev iaf att ta fram bruna vagnen och göra den i ordning. Fick ett mail om att någon sett min annons. Städa ur den och leta rätt på tillbehören. Och vid 17.30 rullade den ut genom ytterdörren. Tackar! En sak mindre som samlar damm.

Huset är näst intill städat med. Har vårt och Willemos sovrum kvar och badrumsgolvet. Willemo sov just då så ville inte väcka henne.

Kvällen blev däremot lång! Grymt lång! Ingen av ungarna ville sova. Wilda checkade ut 22.15! Imorgon ska bli en "vanlig" dag med grundrutiner.

Och var är den utlovade solen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar