onsdag, april 10, 2013

Hälsoresa

Jag planerar att göra en hälsoresa! En resa jag ska lyckas med!

19 juni har jag bf med w3 och det är första steget.

1 juli ska jag gå med i viktväktarna online då de har "amningspaket". Jag vill ju amma och vill göra det längre än med W2.. Och jag vill gå ner mycket i vikt.

Fram till augusti ska jag ta promenader IOM läkningsprocess.

Sen börjar det. Sommaren 2014 vill jag cykla Vätternrundan. Det har jag önskat mig som present, en startplats där!

Jag ska nästa vecka ringa en kvinna som jag fattat tycke för och känner att hon är duktig! Än mer sen jag läst lite om det hon gått igenom. Jag ska ta reda på hur man börjar från 0 när det gäller träning.

Jag räknar med att stå på 0 då jag varit gravid nästan sen aug 09; ma i v 12, Wilda, Willemo, tidigt mf och nu W3.vad får jag det till? 13 gravidfria mån sen aug 2009... Så det är ju inte så mycket.

Kroppen har även tagit en del stryk under de här fyra åren så nu vill jag bygga upp den från grunden.


Jag planerar alltså min resa från heffaklump till en välmående hälsosam trebarnsmamma. Jag ska även försöka komma över sista tröskeln när det gäller att stoppa fingrarna i halsen. Nu gör jag det när jag mår dåligt och det ska upphöra. Gör det INTE när jag är gravid, sån policy har jag iaf, stoppar fingrarna i halsen alltså.

Jag kommer inte sätta ett specifikt vitmålade utan ska gå på känsla, där jag trivs ska jag stanna just för att inte falla tillbaka i hetsätning och sen stoppa fingrarna i halsen alt inte äta.

Jag vill hitta en balans helt enkelt. Jag vill må bra! Jag vill leva för min skull och inte för och genom barnen. Jag vill slippa skämmas för hur jag ser ut. Ok utan kläder är en sak (är som sagt rätt förstörd) men vill kunna se mig i spegeln med kläder på och tycka om det jag ser.

Jag tror på en lång vandring och en del berg och dalar! Men motgångar är jag ju bra på så det borde jag kunna ta mig igenom!

2 kommentarer:

  1. Det kommer du att fixa galant gumman! Du har en vilja av stål och du kommer att uppnå allt du vill bara du ger dig f-n på det! Hejjar på dig!!
    // Carin

    SvaraRadera