onsdag, januari 30, 2013

V. 20+0

Halvvägs! Bara 140 dagar kvar till beräknat! Med andra ord 142 dagar till midsommar!

Jag har faktiskt redan börjat fundera över vad jag ska ha inskrivet i min journal! Det jag vill ha hjälp med är amningen! Mjölk har jag ju haft men svamp! Den höll på att ta knäcken på mig med Wilda och jag gav upp med Willemo! Jag misstänker att jag kommer få svamp nästa gång med och då ska det finnas hjälp! Det måste! Jag vill amma mer än 4 mån och jag vill inte ha svamp 8 ggr under den perioden en gång till! Jag är än mer övertygad nu när Wilda inte har några besvär med någonting medan Willemo har sina eksem och nu ev förkylningsastma.

Annars då?
Jo det tuffar på, jag mår skit rent utseendemässigt! Tidigare graviditeter har jag känt mig vacker, det gör jag inte nu. Jag vill börja banta! Jag vill bli mindre! Jag vill känna mig vacker. Inte mätas av valrossen i spegeln som ser ut som en prickig korv av alla finnar jag fått och mu har ärr av- eller som kommer bli ärr.

Foglossningen är skonsam mot mig när jag rör mig minimalt vilket säkert är positivt men har planer på att börja ta kvällspromenader en stund varje kväll. Gå i min takt men få röra sig (utan barn).. Annars längtar jag faktiskt till Leksand och få börja med vattengympa. :) ska bli kul!

Ja eftersom jag mår så dåligt över hur jag ser ut så kommer jag inte ta några magbilder, kommer kanske framöver men inte nu!

En sak till. Det är nu den roliga perioden börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar