onsdag, oktober 31, 2012

Ond cirkel!

Ekorrhjulet snurrar och jag orkar inte bryta mig loss! Det är en cirkel av ohälsa jag hamnat i!

Jag har ingen motivation, ingen glädje, ingen energi för att "sköta" mig. Jag vill men jag orkar inte! Istället sitter jag där i soffan och goffar och jag känner att jag bara blir större och större, mår sämre och sämre!

Jag har alltid velat träna, gärna flera timmar om dagen... Nu blir det ingenting! Och inte mår jag bättre av det!

Jag känner inte igen mig längre! Inte alls, känner inte igen heffaklumpen i spegeln, inte den där dystra fula flottiga tjejen med 17 dubbelhakor...

Hur kommer man tillbaka? Hur hittar man tillbaka!

Jag mår inte bra just nu!

4 kommentarer:

  1. Jag känner med dig! Jag vet hur du känner och hur du mår på riktigt. Önskar vi kunde vara närmare och hjälpa varandra. // Tigern. Ps T1 tyckte om den rosa färgen på din blogg :) kram

    SvaraRadera
  2. Vad är det som hindrar träningen?

    SvaraRadera
  3. Barnvakt. Jag kan inte ut och springa med mer än två barn. Jag kan inte träna på gymmet för de har inte barnpassning och det gym som har det har jag aldrig råd med. Så mitt problem heter alltså barnvakt. När jag inte var ensamstående var det betydligt enklare att oftare kunna träna.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte vad jag kan rekommendera, det enda man kan göra är nog bara att ta sig i kragen och bestämma sig för att nu räcker det!!
    Jag saknar träningen supermkt jag med men nu med ett heltidsjobb så blir det inte så lätt, eller så mkt tid över. Eller ork heller för den delen. Hade jag haft någon så hade det ju varit lättare men mitt läge är ju som det är.
    Däremot så försöker jag att äta bra, nu har det blivit lite väl mkt av det goda en tid så nu kör jag "attack" (1:a fasen i Dukandieten) hela veckan.

    Kram och du hittar nog tillbaka snart!

    SvaraRadera