onsdag, augusti 01, 2012

Kräkorgie!

Var ner till läkaren och visst hade w1 svinkoppor. Båda är nu satta på antibiotika av 1. Willemo har ett gäng koppor nära ögonen 2. Wilda är smittad och 3. De är syskon och är så små att man inte kan förklara vad som händer och varför man inte får använda samma nappar, kramas och pussas!

Så vi åkte ner och hämtade och de fick sin första dos nu på eftermiddagen.

Och oj vad det gick. En timme ganska precis senare så kom första kaskadspyan. Sen andra och då missade vi så pass att Daniel fick skura golv och jag duscha wilda.

Jag hinner inte mer än sätta mig ner med båda barnen i famnen och då kom det från nästa. Willemo kräks två ggr.

Fem min senare börjar wilda knöla igen och jo då, ännu en omgång skulle komma!

Det kommer bli en rolig vecka! Och min kväll blev förstörd. Hade planerat in både spinning och core! Men det går ju inte nu..

7 dagars dosering lär ju leda till 7 dagars kräkorgie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar