måndag, mars 08, 2010

Vilken dag!

Den har gett mig ett lass gråa hår!

Dagen började bra, väldigt bra...

Sen fick jag höra att våra inbjudningskort kommit ut bland våra gäster! Och då började det.. kaoset!

Vi har valt att bjuda föräldrar till en fd kompis till mig då de bjöd oss på bröllop i höstas, vi vill bjuda tillbaka och tacka för senast. Däremot har vi gjort en avgränsning, dvs inga barn! Skälet till att vi inte vill ha med barnen är enkla, vi har inget gemensamt med dem. Äldsta dottern kläckte även ur sig något som gjorde mig väldigt upprörd på bröllopet vi var på och det var att hon påstod att mina föräldrar doppade min napp i whisky för att få mig att sova på nätterna. Vilken frisk funtad människa och förälder doppar en napp i whisky för att få ett barn att sova? Det var det som övervägde till varför vi inte vill ha med henne på vårt bröllop. Barn nr 2 har jag ingen kontakt med, likaså barn nr 3. Barn nr 4 däremot är jättehärlig och jättetrevlig, men bjuder vi en vill alla komma så vi valde att inte bjuda någon förutom föräldrarna.

Senare på kvällen hörde en kompis mamma av sig och frågade vem jag sållat bort från bröllopet och jag svarade. Då skrev hon att hon hoppades att hon var bjuden, men nej det har vi inte gjort och då fick jag ett "ha ett bra liv, hejdå".. Vänta nu? Du är en kompis mamma? Ska vi bjuda Daniels kompisars föräldrar med?

Man måste ju dra nån gräns någonstans!

Dagen började väldigt bra men slutade i kaos! Synd, varför inte glädjas åt vårt bröllop och vår lycka istället?

Men är nog som min kusin sade till mig, "bröllop skapar mycket känslor"... Ja det gör det, även i oss!

4 kommentarer:

  1. verkar som ni nu har en naturlig ursäkt/förklaring att sålla i ert umgänge..

    SvaraRadera
  2. Strunta i vad alla andra tycker, det går inte att göra alla till lags. det är ERT bröllop och då ska ni ha människor som ni trivs med där och som kan göra er dag till en undebar dag. // Bengt-Olov

    SvaraRadera
  3. Eftersom väldigt många kanske inte vet hur planeringen av ett bröllop går till, kan det ju bli missförstånd helt i onödan, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Liiite sent men har inte läst din blogg på ett tag. Men vännen de är DITT bröllop och DU och Daniel bestämmer vilka ni vill ha med. Hur ska man kunna bjuda alla som man kanske skulle vilja... de går ju helt enkelt inte. Och varför skulle man bjuda folk man faktiskt inte ens har något gemensamt med? Näää du/ni gör helt rätt. Kram

    SvaraRadera